Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2023
Zarządzenie Nr 67.0050.2023 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 29.03.2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Pracy Komisji Oceniającej ds. opiniowania wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko, na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków.
Treść informacji
ZARZĄDZENIE NR 67.0050.2023
BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
z dnia 29 marca 2023 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu Pracy Komisji Oceniającej ds. opiniowania wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko, na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40), w związku z § 7 ust. 6 i 8 uchwały Nr XXX/229/2016 z dnia 29 września 2016 r. Rady Miejskiej w Kłodzku w sprawie określenia zasad udzielenia dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dz. U. Woj. Dolnośląskiego z 12 października 2016 r., poz. 4603 – ze zmianami), zarządzam:
par. 1
1. Wprowadzam Regulamin Pracy Komisji Oceniającej ds. opiniowania wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków.
2. Regulamin Pracy Komisji Oceniającej stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
par. 2
Traci moc zarządzenie Burmistrza Miasta Kłodzka nr 215.0050.2019, z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Pracy Komisji Oceniającej ds. opiniowania wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko, na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
par. 3
Wykonanie zarządzenia powierzam Kierownikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Kłodzku.
par. 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Podpisał Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko.
Sporządziła: Anna Wachowska
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 67.0050.2023
Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 29 marca 2023 r.
REGULAMIN PRACY KOMISJI OCENIAJĄCEJ
ds. wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków
par. 1
Zadania
1. Komisja Oceniająca ds. opiniowania wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, zwana dalej „Komisją”, jest organem doradczym Burmistrza Miasta Kłodzka.
2. Zadaniem Komisji jest:
a) opiniowanie wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, znajdującym się na terenie miasta Kłodzka,
b) przedstawianie propozycji podmiotów rekomendowanych do udzielenia dotacji,
c) proponowanie kwot dotacji dla poszczególnych podmiotów.
par. 2
Skład
1. Komisja liczy 5 osób.
2. W skład Komisji wchodzą pracownicy Urzędu Miasta w Kłodzku wskazani przez Burmistrza Miasta Kłodzka.
3. Burmistrz Miasta Kłodzka powołuje spośród członków komisji: Przewodniczącego Komisji, Zastępcę Komisji oraz Sekretarza Komisji.
4. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:
a) inicjowanie i organizowanie prac Komisji,
b) ustalanie terminów posiedzeń Komisji,
c) prowadzenie posiedzeń Komisji,
d) zapraszanie na posiedzenia Komisji wnioskodawców, w celu składania wyjaśnień.
5. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji, jego zadania przejmuje Zastępca Przewodniczącego Komisji.
6. Komisja pracuje na posiedzeniach w składzie obejmującym min. 3/5 pełnego składu.
par. 3
Działanie przed opiniowaniem wniosku
1. Obsługę organizacyjno-techniczną Komisji zapewnia Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Kłodzku.
2. Ocenę złożonych wniosków - pod względem terminowości, kompletności i prawidłowości formalnej wymaganej dokumentacji, powierza się Wydziałowi Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Kłodzku.
3. Dowodem na przeprowadzenie oceny, o której mowa w ust. 2 jest wypełnienie części I Karty Oceny, której wzór określa załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
par. 4
Organizacja pracy
1. Komisja rozpatruje wnioski spełniające wymogi formalne.
2. Członkowie Komisji, po zapoznaniu się z wykazem wniosków, sporządzonym przez Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Kłodzku, składają oświadczenie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
3. Komisja, podczas posiedzeń, dokonuje oceny merytorycznej wniosków, według części II Karty Oceny, której wzór określa zał. nr 1 do niniejszego regulaminu.
4. Komisja ma prawo zażądać od wnioskodawcy złożenia dodatkowych wyjaśnień dotyczących wniosku.
5. Wnioski oceniane są w skali od 0 do 100 punktów, zgodnie z kryteriami określonymi
w części II Karty Oceny, której wzór określa zał. nr 1 do niniejszego regulaminu.
6. Na każdym z posiedzeń Komisji sporządzana jest lista obecności.
par. 5
Wyniki pracy
1. Z oceny merytorycznej każdego wniosku, Komisja sporządza protokół oceny. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji biorący udział w posiedzeniu.
2. Z prac Komisji sporządzany jest protokół zawierający wykaz podmiotów rekomendowanych do udzielenia dotacji wraz z podaniem proponowanej kwoty dotacji.
3. Protokół podpisuje Przewodniczący Komisji.
4. Kierownik Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Kłodzku przekazuje protokół Burmistrzowi Miasta Kłodzka.
Podpisał Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Pracy Komisji Oceniającej ds. złożonych wniosków na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków
KARTA OCENY
1. NAZWA INWESTYCJI |
|
2. NAZWA I ADRES/SIEDZIBA WNIOSKODAWCY |
|
3. DATA WPŁYWU WNIOSKU |
|
CZĘŚĆ I KRYTERIA FORMALNE
TERMINOWOŚĆ ZŁOŻENIA WNIOSKU | TAK | NIE | |
1. Wnioskodawca złożył wniosek w terminie określonym w § 7 ust. 1 uchwały nr XXX/229/2016 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 września 2016 r., | TAK | NIE | |
PRAWIDŁOWOŚĆ I KOMPLETNOŚĆ WYMAGANEJ DOKUMENTACJI | TAK | NIE | |
1. Wnioskodawca jest osobą fizyczną lub jednostką organizacyjną, o której mowa w art. 71 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami | TAK | NIE | |
2. Zabytek znajduje się na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko | TAK | NIE | |
3. Wniosek jest złożony na druku zgodnym z załącznikiem do w/w uchwały | TAK | NIE | |
4. Wniosek jest prawidłowo i kompletnie wypełniony. | TAK | NIE | |
5. Wniosek jest podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń. | TAK | NIE | |
6. Do wniosku załączone są załączniki, w tym: |
|
| |
a) decyzja o wpisie zabytku objętego wnioskiem do rejestru zabytków lub dane zabytku zgodnie z informacjami zawartymi w gminnej ewidencji zabytków | TAK | NIE | |
b) dokument potwierdzający tytułu prawny wnioskodawcy do władania zabytkiem | TAK | NIE | |
c) decyzja właściwego organu ochrony zabytków udzielająca pozwolenia na przeprowadzenie prac lub robót budowlanych przy zabytku (dotyczy zabytków wpisanych do rejestru zabytków) | TAK | NIE | |
d) opinię właściwego organu ochrony zabytków zezwalającą na prowadzenie prac lub robót budowlanych przy zabytku (dotyczy zabytków wpisanych do gminnej ewidencji zabytków) | TAK | NIE | |
e) projekt budowlany, gdy wniosek dotyczy prac lub robót przy zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków/program prac, gdy wniosek dotyczy prac przy zabytku ruchomym wpisanym do rejestru zabytków | TAK | NIE | |
f) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót wymagane przepisami prawa | TAK | NIE | |
g) harmonogram i kosztorys inwestorski przewidywanych prac lub robót sporządzony zgodnie z obowiązującymi przepisami | TAK | NIE | |
h) dokument poświadczający prawo osoby wskazanej we wniosku do reprezentowania wnioskodawcy, składania oświadczeń woli i zaciągania w jego imieniu zobowiązań, w tym finansowych | TAK | NIE | |
i) aktualny odpis z właściwego rejestru, w przypadku podmiotów tam zarejestrowanych | TAK | NIE | |
j) dokumentacja fotograficzna zabytku ukazująca stan jego zachowania | TAK | NIE | |
k) inne dokumenty przewidziane w przepisach szczególnych |
|
| |
l) informacje o pomocy publicznej otrzymanej przed dniem złożenia wniosku, sporządzona w zakresie i wg zasad określonych w art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 o postepowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej - dot. przedsiębiorców | TAK | NIE | |
7. Wszystkie kopie złożonych dokumentów są poświadczone za zgodność z oryginałem. | TAK | NIE | |
UWAGI: | |||
| |||
WYNIKI OCENY: | |||
Wniosek spełnia wymogi formalne/ wniosek nie spełnia wymogów formalnych i nie podlega ocenie merytorycznej 1 | …………………………………………… (data i podpis Kierownika Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego) | ||
Niewłaściwe skreślić
CZĘŚĆ II KRYTERIA MERYTORYCZNE
Nr | OPIS KRYTERIUM OCENY | MAKSYMALNA PUNKTACJA | OCENA – ILOŚĆ PUNKTÓW |
1. | Konieczność przeprowadzenia prac wynikająca ze stanu zachowania zabytku | 30 |
|
2. | Czas powstania i wartość zabytku – historyczna, artystyczna, naukowa. | 30 |
|
2. | Prace przeprowadzone przy zabytku w okresie ostatnich 3 lat ze środków własnych lub innych źródeł (np. dotacje ze środków publicznych organizacji społecznych itp.) | 10 |
|
3. | Publiczna dostępność zabytku bezpośrednio po zakończeniu inwestycji. | 10
|
|
4.
| Ocena profesjonalizmu przygotowania wniosku, w tym rzeczowość i spójność w prezentacji wszystkich elementów wniosku oraz ocena dotychczasowej współpracy z wnioskodawcą. | 5 |
|
6. | Ocena budżetu przedstawionego we wniosku, tj. udziału wkładu własnego w koszcie całkowitym inwestycji udział własny : - poniżej 10 % - 0 punktów - od 10 do 50 % - 5 punktów - powyżej 50 % - 15 punktów | 15 |
|
CAŁOŚĆ: | 100 |
|
INFORMACJE O KOSZTACH INWESTYCJI
1. Koszt całkowity inwestycji: |
|
2. Wnioskowana dotacja: |
|
3. Udział procentowy wnioskowanej dotacji w koszcie całkowitym inwestycji |
|
4. Środki własne: |
|
5. Proponowana kwota dotacji: |
|
1. ………………………………………………………………………………..…………
2. ….…………………………………………………………………….…………………
3. ………………………………………………………………………………………..…
4. ………………………………………………………………………………..…………
5. ……………………………………………………………………………..……………
(data i czytelne podpisy członków Komisji)
Załącznik nr 2 do Regulaminu Pracy Komisji Oceniającej ds. złożonych wniosków na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków
Kłodzko, dnia ……………………………………..
………………………………………………………
Imię i nazwisko członka Komisji Oceniającej
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, że jako Członek Komisji Oceniającej:
1. Nie jestem wnioskodawcą, nie pozostaję w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej oraz nie jestem związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wnioskodawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o realizację zadania publicznego.
2. Mój udział w opiniowaniu wniosków nie powoduje konfliktu interesu i nie pozostaję
z wnioskodawcą w taki stosunku prawnym lub faktycznym, ze może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do mojej bezstronności.
…………………………………………………… podpis składającego oświadczenie
Podpisał Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko
Sporządziła: Anna Wachowska