Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Zarządzenia Burmistrza Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2022 Zarządzenie Nr 203.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 10.10.2022 r. w sprawie wprowadzenia Planu dystrybucji preparatu stabilnego jodu na wypadek wystąpienia zagrożenia radiacyjnego na obszarze Gminy Miejskiej Kłodzko.

Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2022

Zarządzenie Nr 203.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 10.10.2022 r. w sprawie wprowadzenia Planu dystrybucji preparatu stabilnego jodu na wypadek wystąpienia zagrożenia radiacyjnego na obszarze Gminy Miejskiej Kłodzko.

Treść informacji

ZARZĄDZENIE NR 203.0050.2022

BURMISTRZA Miasta Kłodzka

z dnia 10 października 2022 r.

w sprawie wprowadzenia „Planu dystrybucji preparatu stabilnego jodu na wypadek wystąpienia zagrożenia radiacyjnego na obszarze Gminy Miejskiej Kłodzko”

Na podstawie art. 20 ust. 1 Ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz. U. 2022, poz. 135 t.j.), art. 19 i 20 ustawy z dnia Ustawy z dnia 17 grudnia 2020 r. o rezerwach strategicznych (Dz. U. 2022, poz. 1513 t.j.) i art. 90 pkt 3, art. 91 pkt 1 i art. 91a, 91b ust. 1 pkt 3 w związku z art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1941 t.j.) oraz § 19  i § 3 ust. 1 pkt 1, lit. a w związku z § 1 ust. 1 pkt g Rozporządzenia  Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie warunków sposobu przygotowania  oraz wykorzystania  podmiotów leczniczych  na potrzeby obronne państwa  oraz właściwości  organów w tych sprawach (Dz. U. z 2012 r. poz. 741) oraz § 1 pkt 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004 r.
w sprawie wartości poziomów interwencyjnych dla poszczególnych rodzajów działań  interwencyjnych oraz kryteriów odwołania tych działań (Dz. U. z 2004 r. Nr 98 , poz. 987) co następuje:

paragraf 1

Zarządzenie określa organizację i sposób współdziałania w zakresie dystrybucji preparatu jodowego w formie tabletek, na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko w oparciu o „Plan dystrybucji preparatów stabilnego jodu na wypadek wystąpienia zagrożenia radiacyjnego w Gminie Miejskiej Kłodzko” stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

paragraf 2

1.      Koordynację dotyczącą planowania oraz przebiegu dystrybucji tabletek jodowych w przypadku zdarzenia radiacyjnego powierzam Zespołowi Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej.

2.      Bieżącą aktualizację danych dotyczących uprawnionej liczby ludności (w razie konieczności imienną listę wraz z miejscem zamieszkania, datą urodzenia uprawnionych i PESEL) Gminy Miejskiej Kłodzko powierzam Kierownikowi Urzędu Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta w Kłodzku.

3.      Na podstawie art. 21 ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530), w związku z art. 151 § 1 pkt 1 ustawy Kodeks pracy z dnia 26.06.1974 r. (Dz. U. 2022, poz. 1510 t.j.) zostaną niektórym pracownikom urzędu powierzone do wykonania inne zadania, tj. wydawanie preparatów jodowych w punktach dystrybucji preparatu jodowego i/lub celem zachowania porządku podczas dystrybucji.

 

paragraf 3

Wykaz miejskich punktów wydawania preparatu stabilnego jodku potasu:

  1. Szkoła Podstawowa nr 3 w Kłodzku (ul. Jana Pawła II 4) – dla mieszkańców,
  2. Szkoła Podstawowa nr 6 w Kłodzku (ul. Boh. Getta 22) – dla mieszkańców,
  3. Szkoła Podstawowa nr 2 (ul. Zamiejska 24) – dla mieszkańców,
  4. Ośrodek Pomocy Społecznej (ul. Wyspiańskiego 2D) – dla mieszkańców,
  5. Kłodzki Ośrodek Kultury (Plac Jagiełły 1) – dla mieszkańców,
  6. Urząd Miasta w Kłodzku, (Plac Bolesława Chrobrego 1) – dla instytucji, zakładów pracy, szpitala, domu dziecka itp. – odbiór preparatu stabilnego jodu w Rejonie VI jest wyłącznie dla osób, które nie mogą samodzielnie odebrać preparatów w Rejonach I-V, tj. dla pracowników, którzy nie mogą opuścić miejsca zatrudnienia z uwagi na charakter pracy (np. personel szpitala), placówka jest o charakterze zamkniętym, chorych w szpitalu czy będące pod opieką OPS, dzieci z domów dziecka oraz pracowników urzędu.

 

paragraf 4

 

  1. Za zorganizowanie punktów wydawania preparatu ze stabilnym jodem oraz sprawowanie kontroli odpowiedzialni są Dyrektorzy instytucji, na bazie których zorganizowano punkty dystrybucji jodku potasu.
  2. Wymienieni Dyrektorzy w § 3, pkt 1-5 przygotują co najmniej 2 stanowiska wydawania preparatów stabilnego jodku potasu.
  3. Za zorganizowanie punktu wydawania preparatu ze stabilnym jodem w Urzędzie Miasta w Kłodzku (§ 3, pkt 6)  odpowiedzialni są pracownicy Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej lub osoby upoważnione.
  4. W celu właściwej organizacji wydawania preparatu w punktach należy wyznaczyć obsadę punktu
    i pomieszczenia zapewniające bezkolizyjny przebieg zaopatrzenia ludności w tabletki.

 

paragraf 5

 

  1. Informacja o natychmiastowym utworzeniu punktu dystrybucji preparatu stabilnego jodku potasu zostanie przekazana przez Głównego Specjalistę Koordynatora Zespołu Zarządzania Kryzysowego
    i Obrony Cywilnej bądź osobę upoważnioną.
  2. Preparaty stabilnego jodu zostaną dostarczone do wyznaczonych punktów przez osobę upoważnioną przez Burmistrza Miasta Kłodzka.
  3. Wydawanie preparatów jodowych w punktach odbywać się będzie zgodnie § 3 niniejszego zarządzenia na wypadek zagrożenia radiacyjnego dla miasta Kłodzka według wykazu ulic przypisanych do wyznaczonych punktów (załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia).

 

paragraf 6


Wykonanie zarządzenia powierzam pracownikom Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej Urzędu Miejskiego w  Kłodzku.

paragraf 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Zespół Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  14.10.2022
Data wprowadzenia do BIP:  14.10.2022 15:29
Data weryfikacji:   14.10.2022 15:34
Data ostatniej zmiany:   14.10.2022 15:34 Rejestr zmian