Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Zarządzenia Burmistrza Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2022 Zarządzenie Nr 169.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 04.08.2022 r. w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu na 2023 rok

Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2022

Zarządzenie Nr 169.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 04.08.2022 r. w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu na 2023 rok

Treść informacji

ZARZĄDZENIE NR 169.0050.2022 BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA

 

z dnia 04 sierpnia 2022 roku w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu na 2023 rok

 

 Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U.  z 2022 r., poz. 559 z późn.zm.) oraz uchwały nr LIV/545/2010 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia  24 czerwca 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Miejskiej Kłodzko z późniejszymi zmianami zarządza się, co następuje:

 

 

Paragraf 1

 

1.       Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kłodzko, kierowników wydziałów oraz pracowników na samodzielnych stanowiskach Urzędu Miasta  w Kłodzku do opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej na rok 2023 oraz wieloletniej prognozy finansowej.

2.       Materiały planistyczne przygotować należy w ramach realizowanych zadań, zgodnie  z załącznikami do niniejszego zarządzenia wg poniższego:

1)             Załącznik  nr 1  -  Projekt planu dochodów - sporządzają komórki organizacyjne Urzędu Miasta i jednostki budżetowe,

2)             Załącznik  nr 2  -  Projekt planu wydatków - sporządzają komórki organizacyjne Urzędu Miasta i jednostki budżetowe,

3)             Załącznik nr 3 - Wykaz remontów planowanych w 2023 r. (§ 4270) – sporządzają komórki organizacyjne Urzędu Miasta i jednostki budżetowe,

4)             Załącznik nr 3a - Zbiorczy wykaz remontów w oświatowych jednostkach budżetowych planowanych na 2023 rok (§ 4270) - sporządza Wydział Edukacji i Spraw Społecznych na podstawie otrzymanych informacji (załączników nr 3) od kierowników jednostek po dokonaniu   weryfikacji pod względem zasadności i celowości zadań,

5)             Załącznik nr 4 - Wykaz wydatków majątkowych planowanych na 2023 rok kontynuowanych lub przewidzianych do realizacji w obowiązującej na dzień wydania niniejszego zarządzenia wieloletniej prognozie finansowej - sporządzają komórki organizacyjne Urzędu Miasta  i jednostki budżetowe,

6)             Załącznik nr 4a - Wykaz wydatków majątkowych planowanych do rozpoczęcia w 2023 roku (nowe zadania majątkowe) - sporządzają komórki organizacyjne Urzędu Miasta i jednostki budżetowe,

7)             Załącznik nr 5 - Wykaz dotacji planowanych do udzielenia z budżetu w 2023 roku - sporządzają komórki organizacyjne Urzędu Miasta,

8)             Załącznik nr 6 - Wykaz imprez organizowanych w 2023 roku – sporządzają wszystkie jednostki organizacyjne oraz komórki organizacyjne Urzędu Miasta,

9)             Załącznik nr 7 - Plany finansowe projektów realizowanych z dofinansowaniem zewnętrznym - sporządzają jednostki i komórki organizacyjne, które realizują projekty,

10)      Załącznik nr 8 – Projekt budżetu Ośrodka Pomocy Społecznej na rok 2023 sporządza Ośrodek Pomocy Społecznej,

11)  Załącznik nr 9 - Projekt planu finansowego na rok 2023 - sporządzają instytucje kultury

12)   Załącznik nr 10 - Projekt wydatków gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych - sporządza pełnomocnik ds. rozwiązywania problemów uzależnień,

13)   Załącznik nr 11 - Realizacja dochodów i wydatków związanych z gromadzeniem środków  z opłat i kar za korzystanie ze środowiska - sporządza Wydział Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska,

14)   Załącznik nr 12 - Zatrudnienie i wynagrodzenia planowane na 2023 rok - sporządza pracownik na samodzielnym stanowisku ds. zarządzania zasobami ludzkimi Urzędu Miasta,

15)  Załącznik nr 13 - Kalkulacja wynagrodzeń - sporządza Główny Księgowy,

16)  Załącznik nr 14 - Zestawienie planowanych do sprzedaży nieruchomości w 2023 - sporządza Wydział Gospodarowania Mieniem Gminnym i Planowania Przestrzennego,

17)  Załącznik nr 15 - Wieloletnia prognoza finansowa na lata 2023 – 2033 – sporządzają komórki organizacyjne Urzędu Miasta i jednostki budżetowe,

18)  Załącznik nr 16 - Kalkulacja wynagrodzeń - sporządzają oświatowe jednostki budżetowe,

19)  Załącznik nr 17 - Projekt planu wydatków jednostek oświatowych na 2023 rok,

20)  Załącznik nr 18 - Wykaz umów (porozumień) zawartych w roku 2022 lub w latach poprzednich, których realizacja bądź płatność przypada w roku 2023 lub w latach późniejszych ze wskazaniem kwot wydatków w poszczególnych latach,

21)  Załącznik nr 19 - Realizacja dochodów i wydatków związanych z gospodarowaniem odpadami - koszty obsługi administracyjnej opracowuje Główny Księgowy, pozostałe informacje sporządza Wydział Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska.

3.  Kwoty wpisane do formularzy, o których mowa w ust. 2 należy uzasadnić w formie pisemnej, wymieniając poszczególne planowane zadania wraz z ich kosztami.

 

Paragraf 2

 

Przy ustalaniu dochodów budżetu na 2023 rok należy uwzględnić:

1. Zasadę optymalizacji dochodów tj. wykorzystania wszystkich możliwych źródeł dochodów niezbędnych do finansowania swej działalności, zwiększenia ściągalności należności budżetowych, prowadzenia racjonalnej gospodarki w zakresie gromadzenia dochodów ze sprzedaży majątku, rzeczy, praw oraz świadczonych usług.

2. Szacując dochody z tytułu podatków należy uwzględnić w szczególności poziom realizacji tych  dochodów w latach ubiegłych, przewidywane zmiany wysokości stawek podatkowych, podstawy opodatkowania, skutki planowanych ulg i zwolnień wynikające z ustaw oraz uchwał Rady Miejskiej.

3. Szacując dochody z tytułu opłat i pozostałych różnych opłat - na poziomie przewidywanego wykonania w roku 2022, uwzględniając lata ubiegłe i odpowiednie przepisy prawa np.: ustawy, rozporządzenia uchwały, zarządzenia, decyzje, umowy, porozumienia.

4. Kwoty udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych oraz inne dochody pobierane  przez urzędy skarbowe ustala się na poziomie przewidywanego wykonania 2022  roku z uwzględnieniem lat ubiegłych i szacowanych wartości wskaźników makro  i mikroekonomicznych.

5. Kwoty subwencji ogólnej oraz udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych – ustalane zgodnie z informacją Ministra Finansów.

6. Dochody z majątku gminy szacuje się na podstawie mienia komunalnego przeznaczonego do sprzedaży w roku 2023, zawartych umów najmu i dzierżawy, planowanych umów do zawarcia oraz  planowanych przekształceń prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

7. Kwoty dotacji celowych – ustalane zgodnie z informacją Wojewody Dolnośląskiego oraz Dyrektora Krajowego Biura Wyborczego.

 

 

8. Środki bezzwrotne, w tym zaliczki i refundacje ze środków Unii Europejskiej ustalić  z uwzględnieniem zawartych umów i porozumień, planowanych terminów składania wniosków  o płatność, czasu ich weryfikacji i poświadczenia przez Instytucję Zarządzającą  i przewidywanym terminem ich otrzymania.

 

Paragraf 3

 

Przy ustalaniu wydatków budżetu na 2023 rok należy uwzględnić:

1.       Zasadę racjonalizacji wydatków tj. planowanie wydatków w sposób oszczędny i celowy,  z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, finansowanie w pierwszej kolejności zadań obligatoryjnych, których realizacja wynika z obowiązujących przepisów prawa oraz zadań kontynuowanych, będących w fazie realizacji, podejmowaniu działań w celu wykonywania zadań przy współudziale i finansowaniu ich przez inne podmioty zewnętrzne.

2.       Przewidywane wykonanie  za  rok  2022 w momencie sporządzania projektu jest bazą wyjściową do sporządzenia planu za rok 2023.

3.       Wydatki  na  wynagrodzenia  z  wyjątkiem  pracowników wynagradzanych w oparciu o Kartę Nauczyciela, których wynagrodzenia kalkuluje się zgodnie ze szczególnymi przepisami, planuje się na poziomie wynagrodzeń obowiązujących w 2022 roku uwzględniając planowaną od 1 stycznia 2023 roku podwyżkę wynagrodzeń w wysokości do 7,8 % oraz wzrost minimalnego wynagrodzenia.

4.       W roku 2023 w każdej szkole (w tym w przedszkolu) tworzy się fundusz przeznaczony na dodatki motywacyjne dla nauczycieli w wysokości 7% wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela mianowanego z wykształceniem wyższym magisterskim i z przygotowaniem pedagogicznym  w przeliczeniu na każdy etat kalkulacyjny wynikający z zatwierdzonych przez organ prowadzący do końca maja arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2022/2023.

5.       Bieżące wydatki dotyczące zakupów rzeczowych usług planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2022 roku, pomniejszonego o jednorazowe wydatki występujące w roku bieżącym, zwaloryzowane o wskaźnik średniorocznego wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych przyjęty do założeń projektu ustawy budżetowej na 2023 rok, który wynosi  7,8 %.

6.       Wydatki rzeczowe wprowadzane po raz pierwszy planuje się na podstawie: kosztorysów, lub szczegółowej kalkulacji uwzględniającej ceny z 2022 roku.

7.       Wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami,  jak również na zadania realizowane na podstawie porozumień zostaną ostatecznie ujęte w budżecie na poziomie przyznanych kwot dotacji celowych z budżetu państwa.

8.       Przy planowaniu wydatków inwestycyjnych należy wziąć pod uwagę, iż priorytetem są zadania dofinansowane ze źródeł zewnętrznych; w roku 2023 podtrzymywane są zadania z lat ubiegłych, kontynuowane i ujęte w wieloletniej prognozie finansowej.

9.       Przy planowaniu wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących  z  funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i innych bezzwrotnych środków zagranicznych,  należy  określić  program,  priorytet  lub  oś,  działanie,  nazwę  projektu z wyszczególnieniem wydatków na poszczególne lata i źródła finansowania.

10.   Materiały planistyczne dotyczące Wieloletniej Prognozy Finansowej należy opracować  z wyodrębnieniem przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust.4 ustawy o finansach publicznych.

 

 


Paragraf 4

 

1.         Materiały planistyczne do projektu uchwały budżetowej Gminy Miejskiej Kłodzko na 2023 rok, zaakceptowane przez zastępcę Burmistrza lub Sekretarza Gminy Miejskiej Kłodzko należy składać do Skarbnika w nieprzekraczalnym terminie do 16 września 2022 roku z wyłączeniem  ust. 2, 3 i 4.

2.         Załącznik nr 12 zaakceptowany przez Burmistrza Miasta Kłodzka należy złożyć do Skarbnika  w terminie do 9 września 2022 roku.

3.         Załącznik nr 3 kierownicy oświatowych jednostek budżetowych składają w Wydziale Edukacji  i Spraw Społecznych w terminie do 9 września 2022 roku.

4.         Załączniki dotyczące oświatowych jednostek budżetowych za wyjątkiem załącznika nr 3, kierownicy  składają do Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych w terminie do 16 września 2022. Wydział Edukacji i Spraw Społecznych weryfikuje materiały planistyczne, przekazuje zweryfikowane, zaopiniowane oraz zaakceptowane przez zastępcę Burmistrza materiały Skarbnikowi w terminie do 30 września 2022 roku.

5.         Złożone materiały planistyczne będą stanowić propozycję, które w toku dalszych prac nad projektem budżetu mogą ulec zmianom.

6.         Skarbnik przedkłada materiały planistyczne składane przez jednostki organizacyjne do zweryfikowania i zaopiniowania właściwej komórce organizacyjnej Urzędu Miasta odpowiadającej pod względem merytorycznym za realizowane przez nie zadania.

7.         Kierownicy komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 5 zweryfikowane i zaopiniowane materiały przedkładają Skarbnikowi w terminie 7 dni od ich otrzymania.

8.         Skarbnik Gminy Miejskiej Kłodzko na podstawie zebranych materiałów informacyjnych  i planistycznych, o których mowa w § 1 oraz przedstawionych przez właściwe organy informacjach   o wysokości planowanych kwot subwencji, dotacji oraz udziałów w podatkach opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu w terminie do 25 października 2022 roku.

9.         Zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków o którym mowa w ust. 7 Skarbnik przedkłada Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

10.      Założenia określone w niniejszym zarządzeniu stanowią katalog otwarty, co oznacza, że mogą być modyfikowane i uzupełniane bez konieczności każdorazowego dokonywania zmian tegoż zarządzenia.

 

 

Paragraf 5

 

Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom jednostek organizacyjnych, kierownikom wydziałów Urzędu Miasta w Kłodzku, pracownikom na samodzielnych stanowiskach oraz Skarbnikowi Gminy Miejskiej Kłodzko.

  

Paragraf 6

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


UZASADNIENIE

 

Określenie rodzajów materiałów planistycznych oraz terminów prac nad przygotowaniem projektu budżetu należy do Burmistrza. W związku z powyższym w celu ułatwienia prac zasadne jest wydanie powyższego zarządzenia.

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wydział Budżetowo - Finansowy
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  08.08.2022
Data wprowadzenia do BIP:  08.08.2022 10:10
Data weryfikacji:   08.08.2022 10:11
Data ostatniej zmiany:   08.08.2022 10:11 Rejestr zmian