Kategoria menu:Regulamin organizacyjny Urzędu
Zarządzenie nr 26/2021 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 16.04.2021 r. w sprawie zmiany zarządzenia w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego urzędowi miasta w Kłodzku.
Treść informacji
Zarządzenie nr 26/2021 na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 t. j.) Burmistrz Miasta Kłodzka zarządza, co następuje:
Paragraf 1
W regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta w Kłodzku, stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 51/2017 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 30 sierpnia 2017 r.
w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Miasta w Kłodzku z późniejszymi zmianami, wprowadza się następujące zmiany:
1. w §11 dodaje się pkt 16) o treści: „Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych” oraz symbol – „POIN”
2. § 12 otrzymuje brzmienie
„§ 12.1 Ustala się etatyzację Wydziałów, o których mowa w § 11:
1) Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej 21 etatów
2) Wydział Budżetowo – Finansowy 12 etatów
3) Wydział Podatków i Opłat 9 etatów
4) Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego 15 etatów
5) Wydział Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska 12 etatów
6) Wydział Rozwoju Miasta 6 etatów
7) Wydział Edukacji i Spraw Społecznych 9 etatów
8) Urząd Stanu Cywilnego 10 etatów
9) Zespół ds. Kontroli 2 etaty
10) Zespół Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej 3 etaty
11) Zespół ds. Zamówień Publicznych 2 etaty
12) Audytor Wewnętrzny 0,5 etatu
13) Stanowisko ds. BHP 0,5 etatu
14) Stanowisko ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi 1 etat
15) Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Uzależnień 1 etat
2. W uzasadnionych przypadkach określone zadania urzędu mogą być wykonywane na podstawie umów cywilnoprawnych.
3. Schemat organizacyjny urzędu określa załącznik nr 1 do regulaminu.”
3. W §14 dodaje się ustęp 24 o brzmieniu: „Udział pracowników merytorycznych, wskazanych przez burmistrza na podstawie imiennych upoważnień, w zespołach kontrolnych powoływanych celem przeprowadzenia czynności związanych z kontrolą wewnętrzną oraz kontrolą w jednostkach organizacyjnych oraz w innych podmiotach.”.
4. W §18 ustęp 5 otrzymuje brzmienie: „Nadzór nad Wydziałem Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego sprawuje zastępca burmistrza”
5. §24 - ustęp 2 otrzymuje brzmienie:
1) „Burmistrz wyznacza pracowników merytorycznych urzędu miasta do udziału w zespołach kontrolnych.
2) Każdy z członków zespołu kontrolnego podejmuje zlecone czynności na podstawie upoważnienia imiennego udzielonego przez Burmistrza.
3) Pracami zespołu kieruje kierownik zespołu kontrolnego, każdorazowo powoływany przez zarządzającego kontrolę odrębnym upoważnieniem.”
- ustęp 3 otrzymuje brzmienie: „Nadzór nad zespołem sprawuje burmistrz.”
6. W §25 wykreśla się ustęp 4
7. Po §30 dodaje się §31 o brzmieniu:
„1. Do zadań Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych należy:
- kierowanie Pionem Ochrony Informacji Niejawnych;
- zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych;
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym zastosowanie ochrony środków bezpieczeństwa fizycznego;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- kontrolę ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowej (co najmniej raz na trzy lata) kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji Kierownika Jednostki Organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych, zawiadamiając o tym Kierownika Jednostki Organizacyjnej, a w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ZASTRZEŻONE” lub wyższą, również ABW lub SKW;
- nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w urzędzie;
- rejestrowanie dokumentów niejawnych i wysyłanie ich pocztą;
- udostępnianie i wydawanie dokumentów oznaczonych klauzulami „poufne" i „zastrzeżone pracownikom posiadającym poświadczeń bezpieczeństwa odpowiedniej klauzuli;
- archiwizacja
2. Nadzór na pełnomocnikiem sprawuje Burmistrz.”
Paragraf 2.
Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom wydziałów, koordynatorom zespołów praz pracownikom zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach.
Paragraf 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Podpisał: Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko