Kategoria menu:Inicjatywa lokalna
Inicjatywa Lokalna krok po kroku
Treść informacji
Inicjatywa Lokalna krok po kroku
Definicja
Inicjatywa lokalna rozumiana, jest jako forma współpracy jednostek samorządu terytorialnego z ich mieszkańcami, w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1118 ze zm.),zwaną dalej „ustawą”.
Kto może złożyć wniosek?
Mieszkańcy Kłodzka, osoby zamieszkujące na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko mogą bezpośrednio bądź za pośrednictwem organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 wyżej wymienionej ustawy (m.in. fundacji, stowarzyszenia), złożyć wniosek o realizację zadania publicznego do Burmistrza Miasta Kłodzka.
Jakie zadania można zrealizować w ramach Inicjatywy Lokalnej?
1. W ramach Inicjatywy Lokalnej mogą być realizowane zadania publiczne wymienione w art. 19b ustawy w zakresie należącym do zadań Gminy m.in.:
a) działania inwestycyjne wspomagające rozwój wspólnot i społeczności lokalnej obejmujące w szczególności budowę, rozbudowę lub remont dróg, kanalizacji i sieci wodociągowej stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego, a także budynków oraz obiektów małej architektury, z zastrzeżeniem ust. 2,
b) działania w sferze kultury, edukacji, oświaty i wychowania,
c) działania w sferze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, turystyki i krajoznawstwa,
d) działania w sferze ochrony przyrody, w tym zieleni (ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego),
e) działania w sferze porządku i bezpieczeństwa publicznego.
Inicjatywy lokalne mogą być prowadzone na terenach dostępnych dla wszystkich mieszkańców Kłodzka.
Jaki może być wkład mieszkańców w realizację Inicjatywy Lokalnej?
Wkład mieszkańców (jako wnioskodawców) może polegać na pracy społecznej, na świadczeniach pieniężnych lub rzeczowych.
Finansowanie Inicjatywy Lokalnej
Maksymalne dofinansowanie ze strony Gminy na jedno zadanie może wynieść 25.000 zł brutto.
Wniosek
Wniosek należy składać tylko w formie pisemnej, zgodnie ze wzorem formularza wniosku o realizację zadania publicznego w ramach Inicjatywy Lokalnej.
Do wniosku należy dołączyć:
a) dokumentację projektową (jeśli jest w posiadaniu wnioskodawcy, opracowaną zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm),
b) harmonogram rzeczowo-czasowy,
c) kosztorys zadania,
d) informację dotyczącą własności terenu lub umowę dzierżawy bądź użyczenia na czas realizacji zadania.
e) deklaracje wkładu w ramach Inicjatywy Lokalnej,
f) wykaz mieszkańców popierających inicjatywę zawierający: imię, nazwisko, adres, podpis
Wniosek powinien uzyskać poparcie minimum 25mieszkańców Kłodzka.
Czy jest termin składania wniosku?
Wniosek może być złożony w terminach: do dnia 1 marca, 1 czerwca i 1 września danego roku kalendarzowego. Wnioski złożone po wyczerpaniu środków finansowych nie będą rozpatrywane.
Jakie są kryteria oceny wniosków?
Szczegółowe kryteria oceny wniosków obejmują:
- celowość z punktu widzenia społeczności lokalnej;
- zaangażowanie środków budżetowych Gminy w całkowitych kosztach inicjatywy (suma świadczeń pracy społecznej, pieniężnych, rzeczowych);
- udział oszacowanej kwotowo pracy społecznej w kosztach własnych Inicjatora;
- udział finansowy Inicjatora w kosztach własnych Inicjatora;
- udział rzeczowy Inicjatora w kosztach własnych Inicjatora;
- stan przygotowania zadania (potwierdzony stosownymi dokumentami).
Kiedy wniosek zostanie rozpatrzony?
Odpowiedź na wniosek powinna nastąpić w ciągu miesiąca od złożenia go w Urzędzie Miasta w Kłodzku.
Kto ocenia wnioski?
Wniosek rozpatruje Burmistrz Miasta Kłodzka.
Na czym polega współpraca w ramach Inicjatywy Lokalnej?
Jeśli wniosek zostanie przyjęty do realizacji, Burmistrz Miasta Kłodzka podpisze umowę z mieszkańcami o wykonanie inicjatywy lokalnej. Treść umowy, jak również harmonogram i kosztorys zadania, zostaną uzgodnione wspólnie.
Co się dzieje po zrealizowaniu Inicjatywy Lokalnej?
Po zrealizowaniu inicjatywy strony wspólnie przygotowują sprawozdanie.
Pliki powiązane z informacją
- UCHWAŁA NR XXII/183/2016 RADY MIEJSKIEJ W KŁODZKU Z DNIA 28 KWIETNIA 2016 R. w sprawie trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej - rozmiar pliku: 1347.18 kb
- UCHWAŁA NR XXII/183/2016 RADY MIEJSKIEJ W KŁODZKU Z DNIA 28 KWIETNIA 2016 R. w sprawie trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej - rozmiar pliku: 101 kb