Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Nabór na wolne stanowiska i konkursy Nabory na wolne stanowiska, konkursy Burmistrz Miasta Kłodzka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektora ds. wymiaru podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta w Kłodzku

Kategoria menu:Nabory na wolne stanowiska, konkursy

Burmistrz Miasta Kłodzka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektora ds. wymiaru podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta w Kłodzku

Treść informacji

OGŁOSZENIE O NABORZE

Burmistrz Miasta Kłodzka ogłasza nabór

na wolne stanowisko urzędnicze

inspektora ds. wymiaru podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych  w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta w Kłodzku

1. Nazwa  i adres jednostki: Urząd Miasta w Kłodzku, pl. B. Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko

2. Wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku (formalne):

1)      Obywatelstwo polskie,

2)      Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

3)      Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

4)      Wykształcenie wyższe lub wykształcenie średnie i co najmniej 3-letni staż pracy.

5)      Nieposzlakowana opinia.

6)      Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku.

 

3.       Wymagania związane ze stanowiskiem pracy – dodatkowe (będące przedmiotem oceny):

1)      Preferowane wykształcenie wyższe: ekonomia, administracja, finanse.  

2)      Preferowane doświadczenia zawodowe przy wykonywaniu podobnych czynności- 2 lata.

3)      Znajomość aplikacji i oprogramowania MS Office.

4)      Znajomość przepisów zawartych w ustawie o samorządzie gminnym, o finansach publicznych,  o rachunkowości, o podatkach i opłatach lokalnych, ordynacji podatkowej. 

5)      Umiejętność sprawnej organizacji pracy.

6)      Sumienność, odpowiedzialność, dokładność.

7)      Umiejętność pracy w zespole.

 

4.       Planowany zakres zadań na stanowisku objętym naborem:

Zadania główne

1)      prowadzenie aktualnej ewidencji podatkowej nieruchomości dla potrzeb podatku
od nieruchomości, w części dotyczącej podatników, będących:

a)      osobami prawnymi, jednostkami organizacyjnymi, w tym spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej oraz dokonywanie przypisów na podstawie złożonych przez nich deklaracji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,

b)      osobami fizycznymi, u których występuje wyłącznie obowiązek w podatku od nieruchomości, z tytułu: własności, posiadania samoistnego nieruchomości lub obiektów budowlanych oraz prawa użytkowania wieczystego gruntów;

2)      prowadzenie aktualnej ewidencji podatników podatku od środków transportowych oraz dokonywanie przypisów na podstawie złożonych przez nich deklaracji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;

3)      obsługa podatników w zakresie spraw związanych z naliczaniem podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych;

Zakres ogólnych obowiązków:

1)      wprowadzanie zmian w ewidencji podatkowej nieruchomości i ewidencji podatkowej środków transportowych, na podstawie składanych przez podatników dokumentów, uprzednio zweryfikowanych w oparciu o dane źródłowe;

2)      dokonywanie czynności sprawdzających polegających na sprawdzeniu terminowości, rzetelności i poprawności składanych dokumentów przez podatników (informacji, deklaracji, wyjaśnień, oświadczeń i innych), w celu ustalenia prawidłowego stanu faktycznego niezbędnego do opodatkowania, na podstawie danych zawartych w księgach wieczystych, ewidencji gruntów i budynków, ewidencji zarejestrowanych pojazdów, innych ewidencjach i rejestrach;

3)      przygotowywanie decyzji w sprawie ustalenia wysokości zobowiązań z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych, a także - decyzji zmieniających ich wysokość w trakcie roku podatkowego, z powodu zaistniałych okoliczności mających wpływ na tę zmianę;

4)      prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia lub określenia wysokości zobowiązań w podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych, w przypadku zaistnienia okoliczności, które są znane organowi podatkowemu, a podatnik nie zgłosił ich do opodatkowania i przygotowywanie decyzji w tym zakresie;

5)      sporządzanie i przesyłanie dokumentacji w sprawie odwołań podatników od decyzji Burmistrza do organu wyższej instancji (samorządowe kolegium odwoławcze, sąd administracyjny);

6)      analizowanie wniosków złożonych przez podatników pod względem zasadności  zamiaru korzystania przez nich ze zwolnień bądź ulg w podatkach, wynikających z przepisów ustawowych i uchwał rady miejskiej;

7)      przygotowywanie zaświadczeń o pomocy de minimis dla przedsiębiorców, którym udzielono zwolnień bądź ulg w podatkach, o których mowa wyżej;

8)      prowadzenie rejestrów wymiarowych przypisów i odpisów dokonanych w ewidencjach podatkowych oraz bieżące uzgadnianie ich z księgowością podatkową;

9)      sporządzanie zestawień przypisów, odpisów, udzielonych ulg i zwolnień podatkowych, do celów sprawozdawczych;

10)   przeprowadzanie czynności sprawdzających w terenie w zakresie powszechności opodatkowania;

11)   przestrzeganie przepisów o zachowaniu tajemnicy skarbowej w związku z wykonywaniem zadań organu podatkowego, wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.);

12)   przygotowywanie akt ostatecznie zakończonych opracowywanych na zajmowanym stanowisku w celu przekazania ich do Archiwum Zakładowego;

13)   wykonywanie innych czynności zleconych przez bezpośredniego przełożonego,  a wynikających ze stosunku pracy.

 

5.       W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.

 

6.    Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

1)   miejsce pracy: Urząd Miasta w Kłodzku – miasto Kłodzko,

2)    system czasu pracy zgodny z regulaminem pracy,

3)    bezpieczne warunki pracy na stanowisku,

4)    budynek, pomieszczenie pracy oraz pomieszczenia sanitarne niedostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkim,

5)    obiekt nie jest wyposażony w windę ani podjazdy dla wózków,

6)    stanowisko pracy dla pracownika administracji biurowej związane jest z pracą przy komputerze oraz obsługą urządzeń biurowych ponad 4 godziny dziennie,

7)    praca na stanowisku wykonywana jest z przewagą wysiłku umysłowego, wymagana samodzielność,

8)    praca przy sztucznym oświetleniu,

9)    praca w pełnym wymiarze czasu pracy na czas nieokreślony – 1 etat.

 

7.  Wymagane dokumenty dla stanowiska objętego naborem, które powinna zawierać oferta:

1)      list motywacyjny,

2)      kwestionariusz osobowy,

3)      kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje oraz staż pracy (doświadczenie zawodowe),

4)      kserokopia dokumentów potwierdzających niepełnosprawność – w przypadku jej posiadania,

5)      oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

6)      oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane  z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe,

7)      oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na stanowisku,

8)      oświadczeniu o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.

 

Kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność
z oryginałem. Dokumenty składane w oryginale winne być opatrzone własnoręcznym podpisem (m.in. list motywacyjny, CV).

W liście motywacyjnym należy zawrzeć podpisaną własnoręcznie klauzulę o treści:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze zgodnie z Art. 6 ust 1 a) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”.

 

8.       Oferty zawierające wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem 
i nazwiskiem kandydata oraz adresem zwrotnym i dopiskiem „Oferta na stanowisko inspektora wymiaru podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych   w terminie do  15.01.2024  r. na adres: Urząd Miasta w Kłodzku, Plac Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko. Oferty przyjmowane będą w dniach i godzinach pracy Urzędu Miasta  w Kłodzku,  tj. od poniedziałku do piątku od godziny 7:30 do 15:30 w Biurze Obsługi Ludności. Oferty, które zostaną złożone lub wpłyną za pośrednictwem urzędu pocztowego po upływie terminu do ich złożenia określonego w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane.

9.       Kandydaci, którzy spełniają wymagania określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni  o terminie następnego etapu naboru.

10.   Informacja o wyniku naboru po jego zakończeniu podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz umieszczeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miasta w Kłodzku (I piętro).

11.   Urząd Miasta w Kłodzku z pracownikiem podejmującym po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych może zawrzeć umowę na czas określony nie dłuższy niż sześć miesięcy w celu odbycia służby przygotowawczej, o której mowa w art. 19 ww. ustawy,

12.   Pracownik może otrzymać stosowne upoważnienia Burmistrza Miasta do wydawania decyzji administracyjnych w związku z powyższym będzie obowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego zgodnie z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym.

13.   RODO – Kwestionariusz osobowy wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów biorących udział w procesie rekrutacji w Urzędzie Miasta w Kłodzku dostępna jest na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta w Kłodzku.

 Kłodzko, dnia 2 stycznia 2024 r.

Podpisał Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko

 

Informacja powiązana z wydziałem:   Stanowisko ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wiktoria Bańka
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  02.01.2024
Data wprowadzenia do BIP:  02.01.2024 09:56
Data weryfikacji:   02.01.2024 09:56
Data ostatniej zmiany:   02.01.2024 09:56 Rejestr zmian