Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2022
Zarządzenie Nr 198.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 06.10.2022 r. w sprawie trybu postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 20a ustawy Prawo o ruchy drogowym.
Treść informacji
Zarządzenie Nr.198.0050.2022
Burmistrza Miasta Kłodzka
z dnia 6 października 2022 roku
w sprawie: trybu postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 50a ustawy
Prawo o ruchu drogowym.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U.2022.559 t.j. z dnia 2022.03.09) oraz art. 50a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2022.988 t.j. z dnia 2022.05.11) oraz § 4 ust. 2 i § 6 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (Dz. U. Nr 143, poz. 845), zarządzam :
paragraf 1.
Procedurę postępowania z pojazdami usuniętymi z dróg gminnych na podstawie art. 50a ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym określa załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
paragraf 2.
Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska oraz Kierownikowi Wydziału Finansowo – Budżetowego.
paragraf 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka Nr.198.0050.2022
z dnia 6 października 2022r.
Procedura postępowania z pojazdami usuniętymi z dróg gminnych na podstawie art. 50a ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.
1. Gmina Miejska Kłodzko powierza wykonywanie zadań w zakresie usuwania pojazdów z dróg gminnych podmiotom prowadzącym działalność w zakresie usuwania pojazdów.
2. Usunięcie pojazdu z drogi przez podmiot wskazany w punkcie 1 następuje na podstawie dyspozycji wydanej przez uprawniony podmiot (Straż Miejską lub Policję), o którym mowa w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 50 a ustawy Prawo o ruchu drogowym. Wzór dyspozycji określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (Dz.U.2011.143.845 z dnia 2011.07.11).
3. Kopia dyspozycji usunięcia pojazdu powinna zostać niezwłocznie przekazana, przez podmiot wydający dyspozycję, Burmistrzowi Miasta Kłodzka oraz jednostce Policji wraz z informacją dotyczącą właściciela, jak również danymi identyfikacyjnymi.
4. Przechowanie pojazdów w miejscu zapewniającym właściwy ich dozór do czasu ich odbioru przez osobę uprawnioną bądź skierowania pojazdu do demontażu powierza się Zakładowi Administracji Mieszkaniami Gminnymi Sp. z o.o. z/s w Kłodzku przy ul. Grunwaldzkiej 29 zgodnie z porozumieniem o współpracy WI/67/2021 z dnia 02.08.2021.
5. W sytuacji, gdy dane właściciela nie zostały ustalone, Straż Miejska podejmuje czynności mające na celu ustalenie właściciela pojazdu, we współpracy z Policją bądź stosownym organem rejestrowym.
6. W przypadku niemożności ustalenia właściciela pojazdu Burmistrz Miasta Kłodzka umieszcza na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta w Kłodzku oraz Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta informację o usunięciu pojazdu oraz poszukiwaniu jego właściciela.
7. W przypadku ustalenia danych właściciela pojazdu Straż Miejska powiadamia pisemnie właściciela pojazdu o jego usunięciu, miejscu przechowywania oraz o skutkach jego nieodebrania w terminie określonym w art. 50a ust.2 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, jak również o kosztach związanych z jego usunięciem.
8. W przypadku zgłoszenia się właściciela pojazdu Burmistrza Miasta Kłodzka wydaje zezwolenie na jego odbiór po okazaniu przez właściciela:
a) dokumentu tożsamości,
b) dokumentu stwierdzającego własność usuniętego pojazdu,
c) dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty pokrywającej koszty związane z usunięciem pojazdu.
9. Pojazd z miejsca przechowywania może być odebrany przez właściciela (posiadacza) po okazaniu prowadzącemu parking, dokumentów wskazanych w punkcie 8.
10. Jeżeli pojazd nie został odebrany po upływie 6 miesięcy od jego usunięcia, jednostka przechowująca pojazd powiadamia o tym, nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu, Burmistrza Miasta Kłodzka oraz podmiot który wydał dyspozycję.
11. Po otrzymaniu zawiadomienia o którym mowa w punkcie 10, Burmistrz Miasta Kłodzka:
a) zleca ocenę techniczną oraz wycenę wartości uprawnionemu rzeczoznawcy z zakresu techniki motoryzacyjnej,
b) sporządza protokół stwierdzający spełnienie wszystkich przesłanek określonych w art.50a ustawy PRD potwierdzający przejście pojazdu na własność Gminy z mocy cyt, wyżej ustawy.
12. Procedurę opisaną w punkcie 11 stosuje się w przypadku, gdy po upływie terminu 6 miesięcy od dnia usunięcia pojazd nie zostanie odebrany przez osobę uprawnioną lub w przypadku gdy osoba uprawniona do jego odbioru nie została ustalona.
13. W przypadku nieodebrania pojazdu z przyczyn niezależnych od osoby zobowiązanej przepisu pkt 11 nie stosuje się.
14. Po sporządzeniu protokołu, o którym mowa w pkt 11 lit.b) Burmistrz Miasta Kłodzka pisemnie powiadamia właściciela pojazdu, jeżeli został ustalony, o przejściu pojazdu na własność Gminy Miejskiej Kłodzko.
15. W ramach gospodarowania nabytym mieniem komunalnym ustala się tryb postępowania:
a) Pojazdy, których wartość określona na podstawie dokumentacji sporządzonej na podstawie pkt 11 lit. a) została ustalona na kwotę poniżej 1 500,00 przekazuje się do stacji demontażu po uprzednim sporządzeniu przez komisję likwidacyjną protokołu likwidacji pojazdu,
b) Pojazdy, których wartość została ustalona na kwotę równą lub wyższą od kwoty określonej w lit. a) niniejszego punktu przeznacza się do zbycia w trybie przewidzianym w rozdz. 6 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U.2022.479 t.j. z dnia 2022.02.28 ) oraz przepisów wykonawczych.
c) Pojazdy nie sprzedane w trybie określonym w lit. b) przekazuje się do utylizacji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz.U.2020.2056 t.j. z dnia 2020.11.20).
16. O utylizacji lub sprzedaży pojazdu informuje się organ właściwy do rejestracji pojazdów.
17. Burmistrz Miasta Kłodzka wszczyna postępowanie, w wyniku którego wydaje decyzję administracyjną w przedmiocie obciążenia kosztami związanymi z usunięciem, przechowaniem, oszacowaniem wartości, sprzedażą lub utylizacją pojazdu powstałych od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania. Za datę zakończenia postępowania przyjmuje się dzień:
a) Przekazania pojazdu do stacji demontażu,
b) Zbycia pojazdu w trybie o którym mowa w pkt 15 lit) b.
18. W przypadku gdy pojazdem dysponowała osoba na podstawie innego niż własność tytułu prawnego decyzję wydaje się w odniesieniu do właściciela pojazdu oraz osoby dysponującej pojazdem na zasadzie odpowiedzialności solidarnej.