Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2022
Zarządzenie Nr 43.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 24.02.2022 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 64.0050.2020 z dnia 30 kwietnia 2020r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urabanistyczno Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko oraz zatwierdzania jej Regulaminu.
Treść informacji
Zarządzenie nr 43.0050.2022
Burmistrza Miasta Kłodzka
z dnia 24 lutego 2022 roku
w sprawie zmiany zarządzenia nr 64.0050.2020 z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko oraz zatwierdzenia jej Regulaminu.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1372 z późn. zm.) w związku z art. 8. ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 741 z późn. zm.) zarządzam co następuje:
Paragraf 1
Zmienia się skład Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektoniczną Gminy Miejskiej Kłodzko, zwaną dalej MKU-A.
W związku z powyższym zmianie ulega treść § 1
„Powołuje się 5 osobową Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną Gminy Miejskiej Kłodzko, zwaną dalej MKU-A w następującym składzie:
1) mgr inż. Paweł Niemiec - Przewodniczący MKU-A (dawny członek Polskiej Izby Urbanistów, członek Stowarzyszenia Urbanistów ZOIU),
2) mgr inż. arch. Iwona Kowalska-Wojtaszek – Sekretarz MKU-A (Główny Specjalista do spraw Planowania Przestrzennego Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego – członek Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów),
3) mgr Bogumiła Bahranowska – członek MKU – A (Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnym Gminnym i Planowania Przestrzennego),
4) mgr inż. arch. Andrzej Sankowski - członek MKU – A (członek Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów),
5) mgr inż. Przemysław Nowacki – członek MKU – A (dawny członek Polskiej Izby Urbanistów).”
Paragraf 2
Treść pozostałych paragrafów zaradzenia utrzymuje się bez zmian.
Paragraf 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Zmiana Zarządzenia nr 64.0050.2020 z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko oraz zatwierdzenia jej Regulaminu spowodowana jest śmiercią Zastępcy Przewodniczącego MKU-A Pani Barbary Kaczmarek.
Skład osobowy członków komisji ulegnie zmianie.
Mając powyższe na uwadze podjęcie zarządzenia należy uznać za zasadne.
Zarządzenie nr 43.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 24 lutego 2022 r. wraz regulaminem zostanie przesłane członkom Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko:
1) mgr inż. Paweł Niemiec - Przewodniczący MKU-A,
2) mgr inż. arch. Iwona Kowalska - Wojtaszek – Sekretarz MKU-A,
3) mgr Bogumiła Bahranowska - członek MKU – A,
4) mgr inż. arch. Andrzej Sankowski - członek MKU – A,
5) mgr inż. Przemysław Nowacki –członek MKU – A.
Załącznik do Zarządzenia nr 43.0050.2022
Burmistrza Miasta Kłodzka
z dnia 24 lutego 2022 roku
Regulamin Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko
paragraf 1
1. Miejska Komisja Urbanistyczno – Architektoniczna Gminy Miejskiej Kłodzko, zwana w dalszej treści MKU-A jest organem doradczym Burmistrza Miasta Kłodzka w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego.
2. W przypadku podpisania stosownych porozumień z innymi miastami lub gminami w sprawach opiniowania opracowań planistycznych z ich obszaru, MKU-A jest organem odpowiednio: burmistrza lub wójta danego miasta lub danej gminy w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego danego miasta lub danej gminy.
3. W skład MKU-A wchodzą osoby o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.
4. Do zadań MKU-A należy w szczególności opiniowanie opracowań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego w tym:
1) projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2) projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian,
3) innych opracowań i rozwiązań o charakterze architektoniczno – przestrzennym.
paragraf 2
1. W skład MKU-A wchodzą przewodniczący, sekretarz oraz trzech członków.
2. Na podstawie porozumień, o których mowa w § 1 ust. 2 burmistrzowie i wójtowie oddelegują po 1 przedstawicielu reprezentującym odpowiednie miasta i gminy posiadających prawo głosu.
3. W obradach MKU-A uczestniczą bez prawa udziału w głosowaniu:
1) Burmistrz Miasta Kłodzka lub jego Zastępca,
2) protokolant wyznaczony przez Przewodniczącego w przypadku nieobecności Sekretarza,
3) inne osoby powołane przez Przewodniczącego MKU-A.
paragraf 3
1. Posiedzenie MKU- A odbywa się w siedzibie Urzędu Miasta w Kłodzku.
2. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się przeprowadzenie posiedzenia MKU-A za pośrednictwem komunikacji elektronicznej.
3. MKU-A obraduje na posiedzeniach zwołanych przez Przewodniczącego MKU-A w składzie co najmniej 4 osobowym.
4. MKU-A rozpatruje sprawy skierowane przez Burmistrza Miasta Kłodzka, wnoszone za pośrednictwem Kierownika Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego w formie wydanych opinii pozytywnych lub negatywnych.
5. W przypadku opracowań planistycznych dotyczących miast i gmin będących sygnatariuszami porozumień o których mowa w §1 ust.2 odpowiednio burmistrz miasta lub wójt gminy przekazuje sprawę Burmistrzowi Miasta Kłodzka, który kieruje ją za pośrednictwem Kierownika Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Kłodzku na posiedzenie MKU-A.
6. Opinie MKU-A podejmowane są zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Komisji.
7. W przypadku równej ilości głosów przy podejmowaniu opinii, na wniosek MKU-A jej Przewodniczący może zarządzić ponowne głosowanie.
8. W przypadku ponownego uzyskania równej ilości głosów lub braku stosownego wniosku ze strony członków komisji, głos decydujący ma Przewodniczący MKU-A.
9. Z przebiegu posiedzenia MKU-A sporządzą się protokół, do którego załącznikiem jest lista obecności i inne dokumenty, a w przypadku określonym w ust 2 – pisemna opinia wraz z oddanym pisemnie głosem danego członka MKU-A.
10.Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący MKU-A lub pod jego nieobecność, Sekretarz. Opinię podpisuje Przewodniczący MKU-A. W przypadku opisanym w ust.2 protokół w posiedzenia Komisji oraz opinię Komisji podpisuje Sekretarz, po uprzednim zaaprobowaniu przez Przewodniczącego MKU-A drogą elektroniczną.
11.W przypadku gdy Członek MKU-A jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac MKU-A i nie bierze udziału w głosowaniu.
12.W przypadku nieuzyskania opinii na posiedzeniu MKU-A, protokolarnie zapisuje się termin następnego posiedzenia, które zwołuje przewodniczący nie później niż w ciągu następnego tygodnia.
13.W uzasadnionych przypadkach MKU-A może wnioskować do Burmistrza Miasta Kłodzka sporządzenie ekspertyzy z dziedziny stanowiącej przedmiot posiedzenia.
14.Koszty ekspertyzy pokrywane są ze środków finansowych Gminy Kłodzko, a w przypadku miast lub gmin posiadających podpisane porozumienia, o których mowa w § 1 ust. 2, ze środków tych miast lub gmin.
15.Członkowie Komisji oraz osoby zaproszone do udziału w jej posiedzeniach, powinni być zawiadomieni o terminie posiedzenia Komisji, przynajmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia.
16.W przypadku opiniowania opracowań planistycznych z obszarów innych miast lub gmin przedstawiciele ich organów są zobowiązani do przekazania materiałów będących przedmiotem powyższych opinii Sekretarzowi MKU-A, co najmniej 10 dni przed planowanym terminem posiedzenia Komisji.
paragraf 4
1. Do praw i obowiązków Przewodniczącego MKU-A należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń MKU-A oraz określenie terminów miejsca i porządku posiedzeń,
2) przewodniczenie obradom lub przekazywanie przewodniczenia posiedzeniom MKU-A zastępcy lub w przypadku jego nieobecności jednemu z członków KU-A,
3) wnioskowanie do Burmistrza Miasta Kłodzka we wszystkich sprawach związanych z pracami MKU-A,
4) zarządzanie przeprowadzenia wizji lokalnych,
5) podpisywanie wydanych przez MKU-A opinii i protokołów,
6) zapraszanie do udziału w posiedzeniach MKU-A osób nie wymienionych w § 2 ust.1 i 2.
2. Do obowiązków sekretarza MKU-A należy w szczególności :
1) przygotowanie materiałów na posiedzenie i udostępnienie ich członkom MKU-A do wglądu przynajmniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem,
2) przesyłanie porządku posiedzenia MKU-A jej członkom przynajmniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem,
3) protokołowanie posiedzeń oraz sporządzanie listy obecności wraz z podpisami osób obecnych na posiedzeniu,
4) wysyłanie zawiadomień do członków MKU-A oraz innych zaproszonych osób o terminie posiedzenia,
5) archiwizowanie protokołów posiedzeń i wydanych opinii.
3. Do obowiązków protokolanta należy w szczególności :
1) protokołowanie posiedzeń,
2) przejęcie wszystkich obowiązków Sekretarza MKU-A, o których mowa w ust. 3 w przypadku jego nieobecności.
paragraf 5
- Za wydanie opinii do spraw rozpatrzonych przez Miejską Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną Gminy Miejskiej Kłodzko członkom MKU-A przysługuje wynagrodzenie za każdą opinię wydaną na posiedzeniu oraz przesłaną drogą elektroniczną najpóźniej w dniu posiedzenia Komisji.
w wysokości wg następujących stawek brutto za posiedzenie:
1) Przewodniczący Komisji - 600 zł.,
2) Sekretarz i pozostali Członkowie Komisji – 500 zł.