Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Zarządzenia Burmistrza Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2022 Zarządzenie Nr 43.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 24.02.2022 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 64.0050.2020 z dnia 30 kwietnia 2020r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urabanistyczno Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko oraz zatwierdzania jej Regulaminu.

Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2022

Zarządzenie Nr 43.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 24.02.2022 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 64.0050.2020 z dnia 30 kwietnia 2020r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urabanistyczno Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko oraz zatwierdzania jej Regulaminu.

Treść informacji

 

Zarządzenie  nr 43.0050.2022

Burmistrza Miasta Kłodzka

z dnia 24 lutego 2022 roku

 

w sprawie zmiany zarządzenia nr 64.0050.2020 z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko oraz zatwierdzenia jej Regulaminu.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j.  Dz. U.  z 2021 r., poz. 1372 z późn. zm.) w związku z art. 8. ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 741 z późn. zm.) zarządzam  co następuje:

 

Paragraf 1

 Zmienia się skład Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektoniczną Gminy Miejskiej Kłodzko, zwaną dalej MKU-A.

 W związku z powyższym zmianie ulega treść § 1

 „Powołuje się  5 osobową Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną Gminy Miejskiej Kłodzko, zwaną dalej MKU-A  w następującym składzie:

 1)    mgr inż. Paweł Niemiec -  Przewodniczący MKU-A (dawny członek Polskiej Izby Urbanistów, członek Stowarzyszenia Urbanistów ZOIU),

 2)    mgr inż. arch. Iwona Kowalska-Wojtaszek – Sekretarz  MKU-A (Główny Specjalista do spraw Planowania Przestrzennego  Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego – członek Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów),

3)    mgr Bogumiła Bahranowska – członek MKU – A (Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnym Gminnym i Planowania Przestrzennego),

 4)    mgr inż. arch. Andrzej Sankowski - członek MKU – A (członek  Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów),

 5)    mgr inż. Przemysław Nowacki – członek MKU – A (dawny członek Polskiej Izby Urbanistów).”

 

Paragraf 2

             Treść pozostałych paragrafów zaradzenia utrzymuje się bez zmian.

Paragraf 3

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 UZASADNIENIE

Zmiana Zarządzenia nr 64.0050.2020 z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko oraz zatwierdzenia jej Regulaminu spowodowana jest śmiercią Zastępcy Przewodniczącego MKU-A Pani Barbary Kaczmarek.

 

Skład osobowy członków komisji ulegnie zmianie.

 Mając powyższe na uwadze podjęcie zarządzenia należy uznać za zasadne.

Zarządzenie nr 43.0050.2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 24 lutego 2022 r. wraz regulaminem zostanie przesłane członkom Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko:

 

1) mgr inż. Paweł Niemiec -  Przewodniczący MKU-A,

2) mgr inż. arch. Iwona Kowalska - Wojtaszek – Sekretarz MKU-A,

3) mgr Bogumiła Bahranowska - członek MKU – A,

4) mgr inż. arch. Andrzej Sankowski - członek MKU – A,

5) mgr inż. Przemysław Nowacki –członek MKU – A.

 

Załącznik do Zarządzenia nr 43.0050.2022

Burmistrza Miasta Kłodzka

 z dnia 24 lutego 2022 roku

 Regulamin Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej Gminy Miejskiej Kłodzko

 paragraf 1

 

1.    Miejska Komisja Urbanistyczno – Architektoniczna Gminy Miejskiej Kłodzko, zwana w dalszej treści MKU-A jest organem doradczym Burmistrza Miasta Kłodzka w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego.

2.    W przypadku podpisania stosownych porozumień z innymi miastami lub gminami w sprawach opiniowania opracowań planistycznych z ich obszaru, MKU-A jest organem odpowiednio: burmistrza lub wójta danego miasta lub danej gminy  w sprawach planowania  i zagospodarowania przestrzennego danego miasta lub danej gminy.

 3.    W skład MKU-A wchodzą osoby o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.

 4.    Do zadań MKU-A należy w szczególności opiniowanie opracowań z zakresu planowania  i zagospodarowania przestrzennego w tym:

 

1)    projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

2)    projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian,

3)    innych opracowań i rozwiązań o charakterze architektoniczno – przestrzennym. 

 

paragraf 2

 1.    W skład MKU-A wchodzą przewodniczący, sekretarz oraz trzech członków.

 2.    Na podstawie porozumień, o których mowa w § 1 ust. 2  burmistrzowie i wójtowie oddelegują po 1 przedstawicielu reprezentującym odpowiednie miasta i gminy posiadających prawo głosu.

3.    W obradach MKU-A uczestniczą bez prawa udziału w głosowaniu:

 

1)    Burmistrz Miasta Kłodzka lub jego Zastępca,

2)    protokolant wyznaczony przez Przewodniczącego w przypadku nieobecności Sekretarza,

3)    inne osoby powołane przez Przewodniczącego MKU-A.

 

paragraf 3

1.    Posiedzenie MKU- A odbywa się w siedzibie Urzędu Miasta w Kłodzku.

2.    W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się przeprowadzenie posiedzenia MKU-A za pośrednictwem komunikacji elektronicznej.

3.    MKU-A obraduje na posiedzeniach zwołanych przez Przewodniczącego MKU-A w składzie co najmniej 4 osobowym.

4.    MKU-A rozpatruje sprawy skierowane przez Burmistrza Miasta Kłodzka, wnoszone za pośrednictwem Kierownika Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego w formie wydanych opinii pozytywnych lub negatywnych.

5.    W przypadku opracowań planistycznych dotyczących miast i gmin będących sygnatariuszami porozumień o których mowa w §1 ust.2 odpowiednio burmistrz miasta lub wójt gminy przekazuje sprawę Burmistrzowi Miasta Kłodzka, który kieruje ją za pośrednictwem Kierownika Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Kłodzku na posiedzenie MKU-A.

6.    Opinie MKU-A podejmowane są zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Komisji.

7.    W przypadku równej ilości głosów przy podejmowaniu opinii, na wniosek MKU-A jej Przewodniczący może zarządzić ponowne głosowanie.

8.    W przypadku ponownego uzyskania równej ilości głosów lub braku stosownego wniosku ze strony członków komisji, głos decydujący ma Przewodniczący MKU-A.

9.    Z  przebiegu posiedzenia MKU-A sporządzą się protokół, do którego załącznikiem jest lista obecności i inne dokumenty, a w przypadku określonym w ust 2 – pisemna opinia wraz z oddanym pisemnie głosem danego członka MKU-A.

10.Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący MKU-A lub pod jego nieobecność, Sekretarz. Opinię podpisuje Przewodniczący MKU-A.  W przypadku opisanym w ust.2 protokół w posiedzenia Komisji oraz opinię Komisji podpisuje Sekretarz, po uprzednim zaaprobowaniu przez Przewodniczącego MKU-A drogą elektroniczną.

11.W przypadku gdy Członek MKU-A jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac MKU-A i nie bierze udziału w głosowaniu.

12.W przypadku nieuzyskania opinii na posiedzeniu MKU-A, protokolarnie zapisuje się termin następnego posiedzenia, które zwołuje przewodniczący nie później niż w ciągu następnego tygodnia.

13.W uzasadnionych przypadkach MKU-A może wnioskować do Burmistrza Miasta Kłodzka sporządzenie ekspertyzy z dziedziny stanowiącej przedmiot posiedzenia.

14.Koszty ekspertyzy pokrywane są ze środków finansowych Gminy Kłodzko, a w przypadku miast lub gmin posiadających podpisane porozumienia, o których mowa w § 1 ust. 2, ze środków tych miast lub gmin.

15.Członkowie Komisji oraz osoby zaproszone do udziału w jej posiedzeniach, powinni być zawiadomieni o terminie posiedzenia Komisji, przynajmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia.

16.W przypadku opiniowania opracowań planistycznych z obszarów innych miast lub gmin przedstawiciele ich organów są zobowiązani do przekazania materiałów będących przedmiotem powyższych opinii Sekretarzowi MKU-A, co najmniej 10 dni przed planowanym terminem  posiedzenia Komisji.

 

paragraf 4

 1.    Do praw i obowiązków Przewodniczącego MKU-A należy w szczególności:

 1)          zwoływanie posiedzeń MKU-A oraz określenie terminów miejsca i porządku posiedzeń,

 2)          przewodniczenie obradom lub przekazywanie przewodniczenia posiedzeniom MKU-A zastępcy lub w przypadku jego nieobecności jednemu z członków KU-A,

 3)          wnioskowanie do Burmistrza Miasta Kłodzka we wszystkich sprawach związanych z pracami MKU-A,

 4)          zarządzanie przeprowadzenia wizji lokalnych,

 5)          podpisywanie wydanych przez MKU-A opinii i protokołów,

 6)          zapraszanie do udziału w posiedzeniach MKU-A osób nie wymienionych w § 2 ust.1 i 2.

 

2.    Do obowiązków sekretarza MKU-A należy w szczególności :

 

1)          przygotowanie materiałów na posiedzenie i udostępnienie ich członkom MKU-A do wglądu przynajmniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem,

 2)          przesyłanie porządku posiedzenia MKU-A jej członkom przynajmniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem,

 3)          protokołowanie posiedzeń oraz sporządzanie listy obecności wraz z podpisami osób obecnych na posiedzeniu,

 4)          wysyłanie zawiadomień do członków MKU-A oraz innych zaproszonych osób  o terminie posiedzenia,

 5)          archiwizowanie protokołów posiedzeń i wydanych opinii.

 

3.    Do obowiązków protokolanta należy w szczególności :

 

1)          protokołowanie posiedzeń,

 2)          przejęcie wszystkich obowiązków Sekretarza MKU-A, o których mowa w ust. 3  w przypadku jego nieobecności.

 

paragraf  5

 

  1. Za wydanie opinii do spraw rozpatrzonych przez Miejską Komisję Urbanistyczno  - Architektoniczną Gminy Miejskiej Kłodzko członkom MKU-A przysługuje wynagrodzenie za każdą opinię wydaną na posiedzeniu oraz  przesłaną drogą elektroniczną najpóźniej w dniu posiedzenia Komisji.

 

 w wysokości wg następujących stawek brutto za posiedzenie:

 

1)    Przewodniczący Komisji  - 600 zł.,

2)    Sekretarz i pozostali Członkowie Komisji – 500 zł.

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wydział Gospodarki Mieniem Komunalny i Planowania Przestrzennego
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  04.03.2022
Data wprowadzenia do BIP:  04.03.2022 14:48
Data weryfikacji:   04.03.2022 14:59
Data ostatniej zmiany:   04.03.2022 14:59 Rejestr zmian