Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Zarządzenia Burmistrza Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2020 Zarządzenie nr 130/2020 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 18.12.2020 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Miasta w Kłodzku na dzień 31.12.2020r. oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia.

Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2020

Zarządzenie nr 130/2020 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 18.12.2020 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Miasta w Kłodzku na dzień 31.12.2020r. oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia.

Treść informacji

 Zarządzenie nr  130/2020 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 18 grudnia 2020 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Miasta Kłodzka na dzień 31.12.2020 r. oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia

 Na podstawie art. 26 i art. 27  ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 351 z późniejszymi zmianami) oraz Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka nr 100/2010 z dnia 28 września  2010 r. w sprawie wprowadzenia zasad gospodarowania majątkiem oraz inwentaryzowania tego majątku
(z późniejszymi zmianami)  zarządzam, co następuje:

 Paragraf 1

1. Przeprowadzić inwentaryzację  aktywów i pasywów  wg stanu na dzień 31.12.2020 r. oraz wycenę tych ilości, porównania wartości z danymi ksiąg rachunkowych, a także wyjaśnienia i rozliczenia ewentualnych różnic.

2. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji ustala się na dzień 17.12.2020 r.

3. Termin zakończenia inwentaryzacji ustala się na dzień 19.03.2021 r.

 Paragraf 2

Przeprowadzeniem inwentaryzacji metodą spisu z natury należy objąć:

1. Środki trwałe, z wyłączeniem gruntów i środków trwałych trudno dostępnych.

2. Pozostałe środki trwałe i składniki majątkowe ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej (w postaci rzeczowej i policzalnej).

3.Składniki aktywów, będące własnością innych jednostek, powierzone jej do używania, powiadamiając te jednostki o wynikach spisu z natury.

4. Druki ścisłego zarachowania.

 Paragraf 3

Przeprowadzeniem inwentaryzacji  drogą uzyskania  potwierdzenia salda na dzień 31.12.2020 r. należy objąć :

1. Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych.

2. Udziały w spółkach kapitałowych.

3. Należności, z wyjątkiem: spornych, wątpliwych, publicznoprawnych, wobec pracowników i od osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.

4. Własne składniki majątkowe powierzone innym jednostkom/kontrahentom.

 Paragraf 4

Przeprowadzeniem inwentaryzacji  w formie porównania danych wynikających z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami źródłowymi i weryfikacji realnej wartości na dzień 31.12.2020 r. należy objąć:

1. Kredyty bankowe.

2. Wartości niematerialne i prawne.

3. Środki trwałe w budowie.

4. Grunty, prawa wieczystego użytkowania gruntu i prawa spółdzielcze.

5.Należności sporne, wątpliwe, z tytułów publicznoprawnych, wobec pracowników i  osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.

6. Środki trwałe, pozostałe środki trwałe do których dostęp jest znacznie utrudniony lub ze względu na swoją specyfikę nie podlegają spisowi z natury.

7. Paliwo w eksploatowanych samochodach jednostki.

8. Pozostałe aktywa i pasywa, w tym takie, które podlegają inwentaryzacji metodą spisu z natury lub uzyskania potwierdzenia salda, ale zinwentaryzowanie ich tymi metodami, z przyczyn uzasadnionych, nie było możliwe.

 Paragraf 5

Powołuję  komisję inwentaryzacyjną w składzie:

Przewodniczący Komisji – Renata Zielona-Wasilewska

Zastępca Przewodniczącego Komisji – Ewa Chmiel

Członek Komisji – Weronika Barańska- Grabowska

 Paragraf 6

Ustalam skład osobowy zespołów i przedmiot inwentaryzacji.

 

l.p.

Przedmiot inwentaryzacji

Zespoły

I.

W drodze spisu z natury

1

Budynki i lokale

Przewodniczący: I. Balawajder

Członek: B. Zaręba

Członek: A. Smółka

Członek: A. Sławińska

Członek: J. Dolata

2

Sprzęt komputerowy w budynku Urzędu Miasta (w tym drukarki, skanery)

Przewodniczący: M. Serafin

Członek : R. Kiełbasiński

3

Środki trwałe, pozostałe środki trwałe i składniki majątkowe ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej w budynku Urzędu Miasta, w tym meble (z wyłączeniem sprzętu komputerowego)

Przewodniczący: B. Gargasz

Członek : K. Okołów

Członek: A. Zebzda

4

Składniki majątkowe będące własnością innych jednostek znajdujące się w budynku Urzędu Miasta

Przewodniczący: A. Kościuk

Członek : B. Woch

5

Magazyny przeciwpowodziowe, Punkt konsultacyjny GKRPA

Przewodniczący: A. Warzocha-Gnojnicka

Członek : A. Brożyna

6

drewno składowane na Twierdzy Kłodzkiej

Przewodniczący: J. Sokół

Członek : D. Jakubowski

7

Centrum Aktywności Lokalnej

Przewodniczący: B. Morawska

Członek : M. Gulczyński

8

Druki ścisłego zarachowania

Przewodniczący: E. Kacprzyka

Członek : D. Sulikowska-Skaczyło

II.

W drodze uzyskania potwierdzenia salda

1

Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych

I. Łuczak, D. Pogoda

 

2

Udziały w spółkach kapitałowych

I. Łuczak, P. Leśniak

3

Należności i zobowiązania, z wyjątkiem: spornych, wątpliwych, publicznoprawnych, wobec pracowników i od osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.

1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w  programie FKB)  ,

2. B. Bugajewska, I. Głowacka (w zakresie księgowań w programie WIP)

4

Własne składniki majątkowe powierzone innym jednostkom/kontrahentom

B. Bugajewska, P. Leśniak

III

W drodze porównania (weryfikacji) danych z ewidencji  księgowej z dokumentacją źródłową

1

Kredyty bankowe

I. Łuczak, E. Plenkiewicz

2

Wartości niematerialne i prawne

K. Wiórko, R. Kiełbasiński

3

Środki trwałe w budowie

P. Chmiel, M, Kud

4

Grunty, prawa wieczystego użytkowania gruntu i prawa spółdzielcze

M. Zawadzka, P. Kastelik

5

Należności i zobowiązania sporne, wątpliwe, z tytułów publicznoprawnych, wobec pracowników i  osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.

1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w  programie FKB),

2. B. Bugajewska, I. Głowacka (w zakresie księgowań w programie WIP)

6

Środki trwałe, do których dostęp jest znacznie utrudniony lub ze względu na swoją specyfikę nie podlegają spisowi z natury.

 M. Czelnik , D. Piwowar, K. Szkutnik, A. Tarka

7

Paliwo w eksploatowanych samochodach jednostki.

E. Jóźwiak, J. Dolata

8

Pozostałe aktywa i pasywa, w tym takie, które podlegają inwentaryzacji metodą spisu z natury lub uzyskania potwierdzenia salda, ale ich zinwentaryzowanie, z przyczyn uzasadnionych, nie było możliwe.

1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w  programie FKB),

2. B. Bugajewska, I. Głowacka (w zakresie księgowań w programie WIP)

 

Paragraf 7

Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze arkusze spisowe odpowiednio w dniu rozpoczęcia spisu z natury.

 Paragraf 8

Ustalam harmonogram i terminarz inwentaryzacji.

 

L.p.

Zadania

Podmiot odpowiedzialny

Termin realizacji

1

Przeprowadzenie czynności przygotowawczych przed spisem z natury:

- przeprowadzenie przeglądu posiadanych rzeczowych składników majątku pod kątem zniszczenia, zużycia,

- przeprowadzenie fizycznej likwidacji wytypowanych składników majątkowych wg obowiązujących procedur,

- sprawdzenie czy wszystkie dokumenty dotyczące środków trwałych zostały przekazane do WBF,

-sprawdzenie, a w razie potrzeby zaktualizowanie spisu inwentarza w każdym pomieszczeniu,

- uzgodnienie aktualnych spisów inwentarza z WBF i WO

Kierownicy, zespoły i osoby na samodzielnych stanowiskach

Do 31.12.2020

2

Przeprowadzenie szkolenia

Przewodniczący  Komisji Inwentaryzacyjnej

Do 31.12.2020

3

Przeprowadzenie czynności spisowych, weryfikacyjnych, potwierdzających salda.

Zespoły

Do 15.01.2021

4

Przekazanie dokumentacji przez zespoły  Komisji Inwentaryzacyjnej

Zespoły

Do 18.01.2021

5

Przekazanie arkuszy spisowych oraz pozostałej dokumentacji do Wydziału Budżetowo- Finansowego

Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej

Do 20.01.2021

6

Wycena arkuszy spisowych, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych

Wydział  Budżetowo-Finansowy

Do 28.02.2021

7

Weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych wraz z wystąpieniem do kierowników Wydziałów o wyjaśnienie różnic inwentaryzacyjnych

Komisja Inwentaryzacyjna

Do 3.03.2021

8

Ustalenie przyczyn powstania różnic i wstępnej propozycji wniosków w sprawie ich rozliczenia

Kierownicy Wydziałów

Do 10.03.2021

9

Przygotowanie protokołu z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych

Komisja Inwentaryzacyjna

Do 15.03.2021

10

Zaopiniowanie protokołu rozliczeń różnic inwentaryzacyjnych

Główny Księgowy

Do 17.03.2021

11

Zatwierdzenie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych

Burmistrz Miasta Kłodzka

Do 18.03.2021

12

Ujęcie w księgach rachunkowych  różnic inwentaryzacyjnych

Wydział Budżetowo- Finansowy

Do 19.03.2021

 

 

Paragraf 9

1. Kierowników wydziałów, zespoły i osoby na samodzielnych stanowiskach  zobowiązuję do zaktualizowania spisów  inwentarza w zajmowanych pomieszczeniach i sprawdzenia stanu oznakowania składników majątkowych oraz do właściwego przygotowania majątku do przeprowadzenia spisu z natury.

2. Członków komisji inwentaryzacyjnej oraz  zespołów czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji zgodnie ze stanem faktycznym, terminowe rozliczenie oraz właściwe udokumentowanie wyników inwentaryzacji.

3. Zobowiązuję wszystkich pracowników Urzędu Miasta w Kłodzku do pomocy w pracach komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów.

 

Paragraf 10

Wykonanie zarządzenia pod względem organizacyjnym powierza się Sekretarzowi, a pod względem księgowym i rozliczeniowym Głównemu Księgowemu.

 Paragraf 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 26 i art.27  ustawy o rachunkowości jednostki sporządzają na koniec każdego roku obrotowego inwentaryzację aktywów i pasywów. Ustawa nie precyzuje szczegółowo sposobu przeprowadzenia inwentaryzacji. Dlatego kierownik jednostki, zgodnie z obowiązującą instrukcją, ustala zasady przeprowadzenia  inwentaryzacji.

Ostatnia pełna inwentaryzacja była przeprowadzona na dzień 31.12.2016 r., dlatego na dzień 31.12.2020 r przeprowadza się pełną inwentaryzację w Urzędzie Miasta w Kłodzku.

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wydział Budżetowo - Finansowy
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  29.12.2020
Data wprowadzenia do BIP:  29.12.2020 13:48
Data weryfikacji:   29.12.2020 13:49
Data ostatniej zmiany:   29.12.2020 13:49 Rejestr zmian