Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2020
Zarządzenie nr 130/2020 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 18.12.2020 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Miasta w Kłodzku na dzień 31.12.2020r. oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia.
Treść informacji
Zarządzenie nr 130/2020 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 18 grudnia 2020 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Miasta Kłodzka na dzień 31.12.2020 r. oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia
Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 351 z późniejszymi zmianami) oraz Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka nr 100/2010 z dnia 28 września 2010 r. w sprawie wprowadzenia zasad gospodarowania majątkiem oraz inwentaryzowania tego majątku
(z późniejszymi zmianami) zarządzam, co następuje:
Paragraf 1
1. Przeprowadzić inwentaryzację aktywów i pasywów wg stanu na dzień 31.12.2020 r. oraz wycenę tych ilości, porównania wartości z danymi ksiąg rachunkowych, a także wyjaśnienia i rozliczenia ewentualnych różnic.
2. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji ustala się na dzień 17.12.2020 r.
3. Termin zakończenia inwentaryzacji ustala się na dzień 19.03.2021 r.
Paragraf 2
Przeprowadzeniem inwentaryzacji metodą spisu z natury należy objąć:
1. Środki trwałe, z wyłączeniem gruntów i środków trwałych trudno dostępnych.
2. Pozostałe środki trwałe i składniki majątkowe ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej (w postaci rzeczowej i policzalnej).
3.Składniki aktywów, będące własnością innych jednostek, powierzone jej do używania, powiadamiając te jednostki o wynikach spisu z natury.
4. Druki ścisłego zarachowania.
Paragraf 3
Przeprowadzeniem inwentaryzacji drogą uzyskania potwierdzenia salda na dzień 31.12.2020 r. należy objąć :
1. Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych.
2. Udziały w spółkach kapitałowych.
3. Należności, z wyjątkiem: spornych, wątpliwych, publicznoprawnych, wobec pracowników i od osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.
4. Własne składniki majątkowe powierzone innym jednostkom/kontrahentom.
Paragraf 4
Przeprowadzeniem inwentaryzacji w formie porównania danych wynikających z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami źródłowymi i weryfikacji realnej wartości na dzień 31.12.2020 r. należy objąć:
1. Kredyty bankowe.
2. Wartości niematerialne i prawne.
3. Środki trwałe w budowie.
4. Grunty, prawa wieczystego użytkowania gruntu i prawa spółdzielcze.
5.Należności sporne, wątpliwe, z tytułów publicznoprawnych, wobec pracowników i osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.
6. Środki trwałe, pozostałe środki trwałe do których dostęp jest znacznie utrudniony lub ze względu na swoją specyfikę nie podlegają spisowi z natury.
7. Paliwo w eksploatowanych samochodach jednostki.
8. Pozostałe aktywa i pasywa, w tym takie, które podlegają inwentaryzacji metodą spisu z natury lub uzyskania potwierdzenia salda, ale zinwentaryzowanie ich tymi metodami, z przyczyn uzasadnionych, nie było możliwe.
Paragraf 5
Powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:
Przewodniczący Komisji – Renata Zielona-Wasilewska
Zastępca Przewodniczącego Komisji – Ewa Chmiel
Członek Komisji – Weronika Barańska- Grabowska
Paragraf 6
Ustalam skład osobowy zespołów i przedmiot inwentaryzacji.
l.p. | Przedmiot inwentaryzacji | Zespoły |
I. | W drodze spisu z natury | |
1 | Budynki i lokale | Przewodniczący: I. Balawajder Członek: B. Zaręba Członek: A. Smółka Członek: A. Sławińska Członek: J. Dolata |
2 | Sprzęt komputerowy w budynku Urzędu Miasta (w tym drukarki, skanery) | Przewodniczący: M. Serafin Członek : R. Kiełbasiński |
3 | Środki trwałe, pozostałe środki trwałe i składniki majątkowe ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej w budynku Urzędu Miasta, w tym meble (z wyłączeniem sprzętu komputerowego) | Przewodniczący: B. Gargasz Członek : K. Okołów Członek: A. Zebzda |
4 | Składniki majątkowe będące własnością innych jednostek znajdujące się w budynku Urzędu Miasta | Przewodniczący: A. Kościuk Członek : B. Woch |
5 | Magazyny przeciwpowodziowe, Punkt konsultacyjny GKRPA | Przewodniczący: A. Warzocha-Gnojnicka Członek : A. Brożyna |
6 | drewno składowane na Twierdzy Kłodzkiej | Przewodniczący: J. Sokół Członek : D. Jakubowski |
7 | Centrum Aktywności Lokalnej | Przewodniczący: B. Morawska Członek : M. Gulczyński |
8 | Druki ścisłego zarachowania | Przewodniczący: E. Kacprzyka Członek : D. Sulikowska-Skaczyło |
II. | W drodze uzyskania potwierdzenia salda | |
1 | Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych | I. Łuczak, D. Pogoda
|
2 | Udziały w spółkach kapitałowych | I. Łuczak, P. Leśniak |
3 | Należności i zobowiązania, z wyjątkiem: spornych, wątpliwych, publicznoprawnych, wobec pracowników i od osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych. | 1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w programie FKB) , 2. B. Bugajewska, I. Głowacka (w zakresie księgowań w programie WIP) |
4 | Własne składniki majątkowe powierzone innym jednostkom/kontrahentom | B. Bugajewska, P. Leśniak |
III | W drodze porównania (weryfikacji) danych z ewidencji księgowej z dokumentacją źródłową | |
1 | Kredyty bankowe | I. Łuczak, E. Plenkiewicz |
2 | Wartości niematerialne i prawne | K. Wiórko, R. Kiełbasiński |
3 | Środki trwałe w budowie | P. Chmiel, M, Kud |
4 | Grunty, prawa wieczystego użytkowania gruntu i prawa spółdzielcze | M. Zawadzka, P. Kastelik |
5 | Należności i zobowiązania sporne, wątpliwe, z tytułów publicznoprawnych, wobec pracowników i osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych. | 1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w programie FKB), 2. B. Bugajewska, I. Głowacka (w zakresie księgowań w programie WIP) |
6 | Środki trwałe, do których dostęp jest znacznie utrudniony lub ze względu na swoją specyfikę nie podlegają spisowi z natury. | M. Czelnik , D. Piwowar, K. Szkutnik, A. Tarka |
7 | Paliwo w eksploatowanych samochodach jednostki. | E. Jóźwiak, J. Dolata |
8 | Pozostałe aktywa i pasywa, w tym takie, które podlegają inwentaryzacji metodą spisu z natury lub uzyskania potwierdzenia salda, ale ich zinwentaryzowanie, z przyczyn uzasadnionych, nie było możliwe. | 1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w programie FKB), 2. B. Bugajewska, I. Głowacka (w zakresie księgowań w programie WIP) |
Paragraf 7
Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze arkusze spisowe odpowiednio w dniu rozpoczęcia spisu z natury.
Paragraf 8
Ustalam harmonogram i terminarz inwentaryzacji.
L.p. | Zadania | Podmiot odpowiedzialny | Termin realizacji |
1 | Przeprowadzenie czynności przygotowawczych przed spisem z natury: - przeprowadzenie przeglądu posiadanych rzeczowych składników majątku pod kątem zniszczenia, zużycia, - przeprowadzenie fizycznej likwidacji wytypowanych składników majątkowych wg obowiązujących procedur, - sprawdzenie czy wszystkie dokumenty dotyczące środków trwałych zostały przekazane do WBF, -sprawdzenie, a w razie potrzeby zaktualizowanie spisu inwentarza w każdym pomieszczeniu, - uzgodnienie aktualnych spisów inwentarza z WBF i WO | Kierownicy, zespoły i osoby na samodzielnych stanowiskach | Do 31.12.2020 |
2 | Przeprowadzenie szkolenia | Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej | Do 31.12.2020 |
3 | Przeprowadzenie czynności spisowych, weryfikacyjnych, potwierdzających salda. | Zespoły | Do 15.01.2021 |
4 | Przekazanie dokumentacji przez zespoły Komisji Inwentaryzacyjnej | Zespoły | Do 18.01.2021 |
5 | Przekazanie arkuszy spisowych oraz pozostałej dokumentacji do Wydziału Budżetowo- Finansowego | Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej | Do 20.01.2021 |
6 | Wycena arkuszy spisowych, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych | Wydział Budżetowo-Finansowy | Do 28.02.2021 |
7 | Weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych wraz z wystąpieniem do kierowników Wydziałów o wyjaśnienie różnic inwentaryzacyjnych | Komisja Inwentaryzacyjna | Do 3.03.2021 |
8 | Ustalenie przyczyn powstania różnic i wstępnej propozycji wniosków w sprawie ich rozliczenia | Kierownicy Wydziałów | Do 10.03.2021 |
9 | Przygotowanie protokołu z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych | Komisja Inwentaryzacyjna | Do 15.03.2021 |
10 | Zaopiniowanie protokołu rozliczeń różnic inwentaryzacyjnych | Główny Księgowy | Do 17.03.2021 |
11 | Zatwierdzenie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych | Burmistrz Miasta Kłodzka | Do 18.03.2021 |
12 | Ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych | Wydział Budżetowo- Finansowy | Do 19.03.2021 |
Paragraf 9
1. Kierowników wydziałów, zespoły i osoby na samodzielnych stanowiskach zobowiązuję do zaktualizowania spisów inwentarza w zajmowanych pomieszczeniach i sprawdzenia stanu oznakowania składników majątkowych oraz do właściwego przygotowania majątku do przeprowadzenia spisu z natury.
2. Członków komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji zgodnie ze stanem faktycznym, terminowe rozliczenie oraz właściwe udokumentowanie wyników inwentaryzacji.
3. Zobowiązuję wszystkich pracowników Urzędu Miasta w Kłodzku do pomocy w pracach komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów.
Paragraf 10
Wykonanie zarządzenia pod względem organizacyjnym powierza się Sekretarzowi, a pod względem księgowym i rozliczeniowym Głównemu Księgowemu.
Paragraf 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 26 i art.27 ustawy o rachunkowości jednostki sporządzają na koniec każdego roku obrotowego inwentaryzację aktywów i pasywów. Ustawa nie precyzuje szczegółowo sposobu przeprowadzenia inwentaryzacji. Dlatego kierownik jednostki, zgodnie z obowiązującą instrukcją, ustala zasady przeprowadzenia inwentaryzacji.
Ostatnia pełna inwentaryzacja była przeprowadzona na dzień 31.12.2016 r., dlatego na dzień 31.12.2020 r przeprowadza się pełną inwentaryzację w Urzędzie Miasta w Kłodzku.