Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2020
Zarządzenie nr 86/2020 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 02.11.2020 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji doraźnej środków trwałych w budowie w Urzędzie Miasta w Kłodzku na dzień 30.09.2020 r.
Treść informacji
Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t. j Dz. U. z 2019 poz. 351 z późn. zm.) oraz Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka nr 100/2010 z dnia 28 września 2010 r. w sprawie wprowadzenia zasad gospodarowania majątkiem oraz inwentaryzowania tego majątku zarządzam, co następuje:
Paragraf 1. Zarządza się przeprowadzenie inwentaryzacji doraźnej środków trwałych w budowie na dzień 30.09.2020 r.
Paragraf 2. Inwentaryzacja zostanie przeprowadzona w dniach od 02.11.2020 r. do 13.11.2020 r. w formie weryfikacji kwot wykazanych w księgach rachunkowych na koncie 080 ,,Środki trwałe w budowie”, z danymi wynikającymi z dokumentacji źródłowej.
Paragraf 3. Do składu Komisji Inwentaryzacyjnej powołuje się następujące osoby:
Przewodniczący Komisji- Weronika Barańska-Grabowska
Zastępca Przewodniczącego Komisji- Mariusz Kud
Członek Komisji- Paweł Chmiel
Członek Komisji- Dawid Piwowar
Członek Komisji- Artur Tarka
Członek Komisji- Bogusław Dobniak
Paragraf 4. Ilekroć mowa jest o:
1. środkach trwałych w budowie- rozumie się przez to zaliczane do aktywów trwałych środki trwałe w okresie ich budowy, montażu lub ulepszenia już istniejącego środka trwałego,
2. środkach trwałych- rozumie się przez to środki trwałe, o których mowa w art.3 ust.1 pkt 15 ustawy o rachunkowości, w tym środki trwałe stanowiące własność skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, otrzymane w zarząd lub użytkowanie i przeznaczone na potrzeby jednostki.
Paragraf 5. Wydział Budżetowo-Finansowy przekaże Przewodniczącej Komisji wydruki potwierdzające stan środków trwałych w budowie w ewidencji księgowej na dzień 30.09.2020 r.
Paragraf 6. Komisja weryfikacyjna porówna każde saldo wykazane w ewidencji pomocniczej z dokumentacją źródłową pod kątem następujących zagadnień:
1. Czy wielkość nakładów na poszczególne zadania inwestycyjne została prawidłowo zaewidencjonowana, w tym:
· czy uwzględniono wszystkie poniesione nakłady,
· czy poszczególne nakłady przypisano do właściwych zadań,
· czy dane z dowodów źródłowych zostały wprowadzone bezbłędnie,
· czy w ewidencji nie figurują koszty, które nie mogą być zaliczane do nakładów na środki trwałe w budowie,
· czy nakłady są ewidencjonowane w taki sposób, aby móc ustalić wartość pojedynczych obiektów środków trwałych powstających w ramach zadania (w podziale na koszty pojedynczych obiektów i koszty wspólne)?
2. Czy na koncie 080 nie figurują nakłady na środki trwałe oddane już do użytkowania?
3. Czy na koncie 080 nie figurują nakłady na środki trwałe, które zostały przekazane do innych jednostek dokumentem PT?
4. Czy w ewidencji nie są ujęte nakłady na inwestycje, które zostały zaniechane (czyli takie, co do których właściwy organ podjął decyzje o trwałym zaprzestaniu ich kontynuowania) ?
5. Czy na koncie 080 nie figurują nierozliczone nakłady, których w odpowiednim czasie nie przypisano do oddawanych do użytkowania środków trwałych, bądź takie, których nie można by uznać za nakłady na środki trwałe w budowie i należało zaliczyć je do kosztów bieżących?
Paragraf 7. Do protokołu z weryfikacji należy dołączyć zestawienie w formie tabelarycznej zawierające oznaczenie dowodów użytych do weryfikacji zapisów na danym koncie analitycznym z podaniem ujętych w nich kwot.
Paragraf 8. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością inwentaryzacji powierza się Kierownikowi Wydziału Inżynierii Miejskiej i Ochrony środowiska.
Paragraf 9. Rozliczenia inwentaryzacji dokona Główny Księgowy w terminie do 30.11.2020 r.
Paragraf 10. Komisja ulega rozwiązaniu z chwilą rozliczenia inwentaryzacji.
Paragraf 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Uzasadnienie
W związku z dużą ilością rozpoczętych zadań inwestycyjnych, konieczna jest dodatkowa weryfikacja środków trwałych w budowie, ze szczególnym naciskiem na weryfikację pod kątem zaniechanych inwestycji.
Burmistrz Miasta Kłodzka
Michał Piszko
Sporządziła: Edyta Żołnierz