Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Zarządzenia Burmistrza Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2020 Zarządzenie nr 86/2020 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 02.11.2020 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji doraźnej środków trwałych w budowie w Urzędzie Miasta w Kłodzku na dzień 30.09.2020 r.

Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2020

Zarządzenie nr 86/2020 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 02.11.2020 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji doraźnej środków trwałych w budowie w Urzędzie Miasta w Kłodzku na dzień 30.09.2020 r.

Treść informacji

 Na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t. j Dz. U. z 2019 poz. 351 z późn. zm.) oraz Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka nr 100/2010 z dnia 28 września  2010 r. w sprawie wprowadzenia zasad gospodarowania majątkiem oraz inwentaryzowania tego majątku  zarządzam, co następuje:

 Paragraf 1. Zarządza się przeprowadzenie inwentaryzacji doraźnej środków trwałych w budowie na dzień 30.09.2020 r.

 Paragraf 2. Inwentaryzacja zostanie przeprowadzona w dniach od 02.11.2020 r. do 13.11.2020 r. w formie weryfikacji  kwot wykazanych w księgach rachunkowych na koncie 080 ,,Środki trwałe w budowie”, z danymi wynikającymi z dokumentacji źródłowej.

 Paragraf 3. Do składu Komisji Inwentaryzacyjnej powołuje się następujące osoby:

 Przewodniczący Komisji- Weronika Barańska-Grabowska

 Zastępca Przewodniczącego Komisji- Mariusz Kud

 Członek Komisji- Paweł Chmiel

 Członek Komisji- Dawid Piwowar

 Członek Komisji- Artur Tarka

 Członek Komisji- Bogusław Dobniak

 

Paragraf 4. Ilekroć mowa jest o:

 1.    środkach trwałych w budowie- rozumie się przez to zaliczane  do aktywów trwałych środki trwałe w okresie ich budowy, montażu lub ulepszenia już istniejącego środka trwałego,

 2.    środkach trwałych- rozumie się przez to środki trwałe, o których mowa w art.3 ust.1 pkt 15 ustawy o rachunkowości, w tym środki trwałe stanowiące własność skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, otrzymane w zarząd lub użytkowanie i przeznaczone na potrzeby jednostki.

 Paragraf 5. Wydział Budżetowo-Finansowy przekaże Przewodniczącej Komisji wydruki potwierdzające stan środków trwałych w budowie  w ewidencji księgowej na dzień 30.09.2020 r.

 Paragraf 6. Komisja weryfikacyjna porówna każde saldo wykazane w ewidencji pomocniczej z dokumentacją źródłową pod kątem następujących zagadnień:

 

1.    Czy wielkość nakładów na poszczególne zadania inwestycyjne została prawidłowo zaewidencjonowana, w tym:

 ·         czy uwzględniono wszystkie poniesione nakłady,

 ·         czy poszczególne nakłady przypisano do właściwych zadań,

 ·         czy dane z dowodów źródłowych zostały wprowadzone bezbłędnie,

 ·         czy w ewidencji nie figurują koszty, które nie mogą być zaliczane do nakładów na środki trwałe w budowie,

 ·         czy nakłady są ewidencjonowane w taki sposób, aby móc ustalić wartość pojedynczych obiektów środków trwałych powstających w ramach zadania (w podziale na koszty pojedynczych obiektów i koszty wspólne)?

 

2.    Czy na koncie 080 nie figurują nakłady na środki trwałe oddane już do użytkowania?

3.    Czy na koncie 080 nie figurują nakłady na środki trwałe, które zostały przekazane do innych jednostek dokumentem PT?

4.    Czy w ewidencji nie są ujęte nakłady na inwestycje, które zostały zaniechane (czyli takie, co do których właściwy organ podjął decyzje o trwałym zaprzestaniu ich kontynuowania) ?

5.    Czy na koncie 080 nie figurują nierozliczone nakłady, których w odpowiednim czasie nie przypisano do oddawanych do użytkowania środków trwałych, bądź takie, których nie można by uznać za nakłady na środki trwałe w budowie i należało  zaliczyć je do kosztów bieżących?

Paragraf 7. Do protokołu z weryfikacji należy dołączyć zestawienie w formie tabelarycznej zawierające oznaczenie dowodów użytych do weryfikacji zapisów na danym koncie analitycznym z podaniem ujętych w nich kwot.

Paragraf 8. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością inwentaryzacji powierza się Kierownikowi Wydziału Inżynierii Miejskiej i Ochrony środowiska.

Paragraf 9. Rozliczenia  inwentaryzacji dokona Główny Księgowy w terminie do 30.11.2020 r.

Paragraf 10. Komisja ulega rozwiązaniu z chwilą rozliczenia inwentaryzacji.

Paragraf 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 Uzasadnienie

 W związku z dużą ilością rozpoczętych zadań inwestycyjnych, konieczna jest dodatkowa weryfikacja środków trwałych w budowie, ze szczególnym naciskiem na weryfikację pod kątem zaniechanych  inwestycji.

 Burmistrz Miasta Kłodzka
Michał Piszko

Sporządziła: Edyta Żołnierz

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wydział Budżetowo - Finansowy
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  06.11.2020
Data wprowadzenia do BIP:  06.11.2020 15:36
Data weryfikacji:   16.11.2020 14:50
Data ostatniej zmiany:   16.11.2020 14:50 Rejestr zmian