Kategoria menu:Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH PROWADZONY PRZEZ BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
Treść informacji
REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH PROWADZONY PRZEZ BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA.
1. Od 1 stycznia 2018 roku wnioski o wpis żłobka lub klubu dziecięcego składa się wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Portalu Informacyjno – Usługowego Emp@tia (https:/empatia.mpips.gov.pl/)
2. Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje jak założyć profil zaufany są pod adresem: https:/obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany).
3. Do wniosku załącz wymagane dokumenty.
4. Postepowanie w sprawie rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego kończy się wpisem placówki do Rejestru Żłobków i Klubów Dziecięcych.
5. Potwierdzenie wpisu otrzymasz za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
6. We wniosku umieszczone są rubryki na dane nieobowiązkowe – telefon/adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza Twoją zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Miasta Kłodzka.
Kto może wystąpić z wnioskiem:
· osoby fizyczne,
· osoby prawne,
· jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
2. Do wniosku dołącz:
a. pozytywną decyzję Państwowej Straży Pożarnej,
b. pozytywną decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego dotyczącą lokalu,
3. w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.
Opłaty:
Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Kłodzka wynosi 1 zł (słownie: jeden złoty).
Opłaty można dokonać:
1) na rachunek bankowy:
Urząd Miasta w Kłodzku, Pl. B. Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko
Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie o/Kłodzko 62 9588 0004 7100 1010 20000020
2) bez prowizji w:
1. Punkcie Obsługi Klienta Gospodarczego Banku Spółdzielczego Kłodzko pl. B. Chrobrego 1 - budynek ratusza od strony Straży Miejskiej
2. Gospodarczym Banku Spółdzielczym Oddział Kłodzko, ul. Rodzinna 81
Miejsce złożenia dokumentów:
Portal Informacyjno – Usługowy Emp@tia https:/empatia.mpips.gov.pl
Rejest żłobków dostępny pod adresem: https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/ZK?sl=34
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Społecznych
Termin odpowiedzi:
Wpis przedsiębiorcy do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych dokonywany jest w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku do Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta w Kłodzku za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji administracyjnej przysługuje prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie nie podlega opłacie.
1. Odmowa wpisu do Rejestru następuje w przypadku gdy:
a. podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
b. wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
2. Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
a. złożenia przez podmiot wpisanego do Rejestru wniosku o wykreślenie;
b. nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
c. przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
d. wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w trybie przewidzianym dla wydania decyzji.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2021 r. poz. 75).
2. Art. 26 do 35 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2021 r. poz. 75).
3. Art. 64 do 74 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (j.t. Dz. U. z 2021 r., poz.162).
4. Rozporządzenie MPIPS z dnia 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek i klub dziecięcy.
Pliki powiązane z informacją
- Rejestr żłobków aktualizacja - rozmiar pliku: 130.89 kb