Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw Wydział Edukacji i Spraw Społecznych REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH PROWADZONY PRZEZ BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA

Kategoria menu:Wydział Edukacji i Spraw Społecznych

REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH PROWADZONY PRZEZ BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA

Treść informacji

 REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH PROWADZONY PRZEZ BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA.

1.    Od 1 stycznia 2018 roku wnioski o wpis żłobka lub klubu dziecięcego składa się wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Portalu Informacyjno – Usługowego Emp@tia (https:/empatia.mpips.gov.pl/)

2.    Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje jak założyć profil zaufany są pod adresem: https:/obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany).

3.    Do wniosku załącz wymagane dokumenty.

4.    Postepowanie w sprawie rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego kończy się wpisem placówki do Rejestru Żłobków i Klubów Dziecięcych.

5.    Potwierdzenie wpisu otrzymasz za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.

6.    We wniosku umieszczone są rubryki na dane nieobowiązkowe – telefon/adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza Twoją zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Miasta Kłodzka.

Kto może wystąpić z wnioskiem:

·         osoby fizyczne,

·         osoby prawne,

·         jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej

 

Wymagane dokumenty:

1.    Wniosek o wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

2.    Do wniosku dołącz:

a.    pozytywną decyzję Państwowej Straży Pożarnej,

b.    pozytywną decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego dotyczącą lokalu,

3.    w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.

Opłaty:

Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Kłodzka wynosi 1 zł (słownie: jeden złoty).

 

Opłaty można dokonać:

 1) na rachunek bankowy:

 Urząd Miasta w Kłodzku, Pl. B. Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko

 Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie o/Kłodzko  62 9588 0004 7100 1010 20000020

 2) bez prowizji w:

1. Punkcie Obsługi Klienta Gospodarczego Banku Spółdzielczego Kłodzko pl. B. Chrobrego 1 - budynek ratusza od strony Straży Miejskiej

2. Gospodarczym Banku Spółdzielczym Oddział Kłodzko, ul. Rodzinna 81

 

Miejsce złożenia dokumentów:

 Portal Informacyjno – Usługowy Emp@tia https:/empatia.mpips.gov.pl

 Rejest żłobków dostępny pod adresem: https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/ZK?sl=34

 

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Społecznych

Termin odpowiedzi:

Wpis przedsiębiorcy do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych dokonywany jest w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku do Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta w Kłodzku za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji administracyjnej przysługuje prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie nie podlega opłacie.

1.    Odmowa wpisu do Rejestru następuje w przypadku gdy:

a.    podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

b.    wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

2.    Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:

a.    złożenia przez podmiot wpisanego do Rejestru wniosku o wykreślenie;

b.    nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

c.    przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;

d.    wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w trybie przewidzianym dla wydania decyzji.

Podstawa prawna:

1.    Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2021 r. poz. 75).

2.    Art. 26 do 35 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2021 r. poz. 75).

3.    Art. 64 do 74 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (j.t. Dz. U. z 2021 r., poz.162).

4.    Rozporządzenie MPIPS z dnia 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie  w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek i klub dziecięcy.

Pliki powiązane z informacją

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Ewa Chmiel
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  08.09.2017
Data wprowadzenia do BIP:  08.09.2017 09:28
Data weryfikacji:   26.01.2022 10:35
Data ostatniej zmiany:   09.12.2024 13:36 Rejestr zmian