Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Powódz - aktualne informacje POMOC FINANSOWA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

Kategoria menu:Powódz - aktualne informacje

POMOC FINANSOWA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

Treść informacji

POMOC FINANSOWA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

Do 1 mln zł jednorazowej pomocy finansowej

Na początek wystarczy, że przedsiębiorca złoży oświadczenie, że poniósł straty w wyniku powodzi. Niezwłocznie po złożeniu wniosku otrzyma:

·         16 tys. zł wsparcia na każdą osobę zgłoszoną do ubezpieczenia w ZUS

lub

·         75 proc. średniomiesięcznego przychodu za rok poprzedni.

Przedsiębiorca wnioskujący o pomoc musi pamiętać, że w ciągu 5 miesięcy od złożenia wniosku będzie zobowiązany przedstawić do ZUS opinię rzeczoznawcy o poniesionych szkodach. 

Bez pomocy nie zostaną również przedsiębiorcy, którzy nie mają ubezpieczenia od następstw klęsk żywiołowych.

Obsługą wniosków będzie zajmował się ZUS. Będzie on również weryfikował czy świadczenie nie przekroczyło wysokości szkody. Wartość uzyskanej pomocy to maksymalnie 1 mln zł.

Jak złożyć wniosek

Wniosek do ZUS można złożyć w formie elektronicznej. Do wniosku należy dołączyć informacje lub oświadczenia dotyczące m.in.:

  •           preferowanego sposobu wyliczenia wysokości świadczenia interwencyjnego
  •          wysokości średniomiesięcznego przychodu uzyskanego z prowadzenia działalności gospodarczej w 2023 r.
  •         ubezpieczenia przedsiębiorstwa od następstw klęsk żywiołowych (umowa zawarta przed wystąpieniem powodzi)
  •          wysokości wnioskowanej kwoty
  •          faktycznego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej
  •          numeru rachunku bankowego

Przedsiębiorca, który otrzyma pomoc finansową, będzie zobowiązany do jej prowadzenia przez 6 miesięcy od dnia otrzymania wsparcia.

Poszkodowani będą mogli ubiegać się o pomoc finansową w ciągu pół roku od wejścia w życie przepisów regulujących wypłatę świadczenia interwencyjnego.

Wniosek o świadczenie interwencyjne można złożyć od 5 października 2024 r. do 16 marca 2025 r. w formie elektronicznej na swoim profilu na PUE/eZUS jako pismo ogólne POG, w formie papierowej w każdej placówce ZUS lub w punkcie mobilnym albo przesłać go pocztą.

Informacja powiązana z wydziałem:   Urząd Miasta w Kłodzku
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Ośrodek Pomocy Spełecznej
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  09.10.2024
Data wprowadzenia do BIP:  09.10.2024 13:56
Data weryfikacji:   09.10.2024 13:56
Data ostatniej zmiany:   09.10.2024 13:56 Rejestr zmian