Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Powódz - aktualne informacje INFORMACJA dot. zasiłków celowych przyznawanych w związku z powodzią dla osób fizycznych

Kategoria menu:Powódz - aktualne informacje

INFORMACJA dot. zasiłków celowych przyznawanych w związku z powodzią dla osób fizycznych

Treść informacji

INFORMACJA

dot. zasiłków celowych przyznawanych w związku z powodzią dla osób fizycznych

 Pomoc w przypadku „zdarzeń klęskowych” 

(którymi są m.in. straty poniesione na skutek powodzi, podtopień, intensywnych opadów, silnych wiatrów i wyładowań atmosferycznych), 

 przysługuje rodzinom lub osobom samotnie gospodarującym, prowadzącym w dniu wystąpienia zdarzenia klęskowego gospodarstwo domowe w budynku mieszkalnym lub lokalu mieszkalnym zniszczonym lub uszkodzonym w wyniku „zdarzenia klęskowego”.

Pomoc obejmuje:

1.tzw. pomoc „doraźną” w gospodarstwach domowych (w budynkach mieszkalnych oraz w podstawowym wyposażeniu gospodarstw domowych), jeśli osoby poszkodowane znalazły się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej, w której nie mogą zaspokoić niezbędnych potrzeb bytowych w oparciu o posiadane środki własne oraz

2.remont albo odbudowę budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, który został zniszczony lub uszkodzony w wyniku zdarzeń klęskowych.

Za budynek mieszkalny, który również kwalifikuje się do objęcia pomocą w postaci remontu lub odbudowy – traktuje się także budynek gospodarczy służący zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych rodziny lub osoby samotnie gospodarującej, w szczególności budynek inwentarski, tj. budynek przeznaczony, np. do hodowli niewielkiej liczby zwierząt gospodarskich, mający na celu pozyskiwanie żywności na własne potrzeby.

 Kwoty zasiłku, który mogą otrzymać osoby, które poniosły straty w wyniku powodzi, wynoszą:

1. w ramach pomocy doraźnej” – kwota zasiłku wynosi dla rodziny lub osoby samotnie gospodarującej  8 000 zł (osiem tysięcy złotych) oraz kwota jednorazowego zasiłku powodziowego dla rodziny albo osoby samotnie gospodarującej  wynosi do 2 000,00 zł. (dwa tysiące złotych).

2.w przypadku pomocy na remont albo odbudowę budynku lub lokalu mieszkalnego – do 200 000,00 zł, w zależności od oszacowanego procentu zniszczeń lub uszkodzeń, a

1. W przypadku pomocy na remont albo odbudowę budynku gospodarczego (lub budynków gospodarczych) służącego (lub służących) zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych – do 100 tys. zł, w zależności od oszacowanego procentu zniszczeń lub uszkodzeń.

Kwoty zasiłków na remont lub odbudowę budynku lub lokalu mieszkalnego bądź budynku gospodarczego, przyznawane są w przypadku oszacowania procentu zniszczeń lub uszkodzeń na poziomie co najmniej 5% i przedstawiają się następująco:

a)      W przypadku pomocy na odbudowę budynku lub lokalu mieszkalnego:

·                     5-20% zniszczeń lub uszkodzeń - do 20 tys. zł,

·                     21-30% zniszczeń lub uszkodzeń - do 26 tys. zł,

·                     31-40% zniszczeń lub uszkodzeń - do 33 tys. zł,

·                     41-50% zniszczeń lub uszkodzeń - do 40 tys. zł,

·                     51-55% zniszczeń lub uszkodzeń - do 50 tys. zł,

·                     56-60% zniszczeń lub uszkodzeń - do 60 tys. zł,

·                     61-65% zniszczeń lub uszkodzeń - do 80 tys. zł,

·                     66-70% zniszczeń lub uszkodzeń - do 110 tys. zł,

·                     71-75% zniszczeń lub uszkodzeń - do 140 tys. zł,

·                     76-80% zniszczeń lub uszkodzeń - do 170 tys. zł,

·                     powyżej 81% zniszczeń lub uszkodzeń - do 200 tys. zł. 

 

b)      przypadku pomocy na odbudowę budynku (lub budynków) gospodarczych, służącego (lub służących) zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych:

·                     5-10% zniszczeń lub uszkodzeń - do 6 tys. zł,

·                     11-20% zniszczeń lub uszkodzeń - do 9,5 tys. zł,

·                     21-30% zniszczeń lub uszkodzeń - do 13 tys. zł,

·                     31-40% zniszczeń lub uszkodzeń - do 16,5 tys. zł,

·                     41-50% zniszczeń lub uszkodzeń - do 20 tys. zł,

·                     51-55% zniszczeń lub uszkodzeń - do 25 tys. zł,

·                     56-60% zniszczeń lub uszkodzeń - do 30 tys. zł,

·                     61-65% zniszczeń lub uszkodzeń - do 40 tys. zł,

·                     66-70% zniszczeń lub uszkodzeń - do 55 tys. zł,

·                     71-75% zniszczeń lub uszkodzeń - do 70 tys. zł,

·                     76-80% zniszczeń lub uszkodzeń - do 85 tys. zł,

·                     powyżej 81% zniszczeń lub uszkodzeń - do 100 tys. zł. 

         Pomoc może zostać przyznawana w drodze jednej lub kilku odrębnych decyzji administracyjnych, którym  zostanie nadany rygor natychmiastowej wykonalności.

            W celu otrzymania świadczenia, uprawniona do niego osoba, powinna wystąpić z wnioskiem o udzielnie pomocy do ośrodka pomocy społecznej, urzędu miasta lub odpowiednio – urzędu gminy.

  Wniosek może również zostać złożony ustnie do protokołu poza siedzibą ośrodka pomocy społecznej, w szczególności w miejscu zdarzenia klęskowego.

Nie należy zwlekać ze złożeniem wniosku, ponieważ można to zrobić tylko w ciągu 30 dni od dnia wystąpienia zdarzenia. 

Pliki powiązane z informacją

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  27.09.2024
Data wprowadzenia do BIP:  27.09.2024 09:09
Data weryfikacji:   27.09.2024 09:11
Data ostatniej zmiany:   27.09.2024 09:11 Rejestr zmian