Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Nabór na wolne stanowiska i konkursy Nabory na wolne stanowiska, konkursy Burmistrz Miasta Kłodzka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta w Kłodzku

Kategoria menu:Nabory na wolne stanowiska, konkursy

Burmistrz Miasta Kłodzka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta w Kłodzku

Treść informacji

OGŁOSZENIE O NABORZE

Burmistrz Miasta Kłodzka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta w Kłodzku

1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miasta w Kłodzku, pl. B. Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko

2. Wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku (formalne):

1.obywatelstwo polskie,

2.wykształcenie wyższe lub średnie,

3.pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

4.brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5.stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,

6.nieposzlakowana opinia,

7.doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub na pokrewnych stanowiskach minimum 3 lata.

 

3.Wymagania związane ze stanowiskiem pracy – dodatkowe (będące przedmiotem oceny):

1.preferowane wykształcenie o kierunku ekonomia, administracja, prawo,

2.znajomość  ustaw związanych z realizowanymi  obowiązkami, w tym w szczególności ustawy o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, ordynacja podatkowa, Kodeks postępowania administracyjnego,

3.znajomość oraz umiejętność obsługi komputera,

4.dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, rzetelność, dokładność, umiejętność analitycznego myślenia, zaangażowanie, umiejętność pracy w zespole.

 

4.Planowany zakres zadań na stanowisku objętym naborem:

 

1.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych
i niepodatkowych należności budżetowych, a także przygotowanie decyzji w tym zakresie;

2.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych realizowanych na rzecz gminy przez urząd skarbowy, takich jak: zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej, podatek od spadków
i darowizn, podatek od czynności cywilnoprawnych oraz przygotowanie postanowień w tym zakresie;

3.prowadzenie postępowań w sprawie opłaty skarbowej, w zakresie: określenia wysokości, zwrotu i stosowania ulg w spłacie opłaty, a także przygotowanie decyzji w tym zakresie;

4.prowadzenie postępowań w sprawie nadpłat podatków i niepodatkowych należności budżetowych, w zakresie: określenia wysokości, zwrotu lub zaliczenia nadpłaty na poczet zaległych lub bieżących zobowiązań,  a także przygotowanie decyzji w tym zakresie;

5.prowadzenie postępowań na wniosek producentów rolnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
i przygotowanie decyzji w tym zakresie;

6.sporządzanie okresowego sprawozdania rzeczowo-finansowego z realizacji wypłat producentom rolnym części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

7.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od środków transportowych oraz przygotowanie decyzji w tym zakresie;

8.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze:

 

a . publicznoprawnym, takich jak: opłaty za zajęcie pasa drogowego, opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności, opłaty adiacenckie, grzywny nakładane w drodze mandatu karnego;

b. cywilnoprawnym, takich jak opłaty z tytułu: czynszu dzierżawnego, najmu, reklamy, wieczystego użytkowania gruntu, i przygotowanie decyzji (umów, oświadczeń woli wierzyciela) w tym zakresie;

9.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych realizowanych na rzecz gminy przez urząd skarbowy, takich jak: zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej, podatek od spadków
i darowizn, podatek od czynności cywilnoprawnych oraz przygotowanie postanowień w tym zakresie;

10.prowadzenie postępowań w sprawie opłaty skarbowej i przygotowanie decyzji, w zakresie:

11.określenia wysokości nadpłaty w przypadku nadpłaconej lub nienależnie zapłaconej opłaty na rzecz gminy i jej zwrotu na wniosek podatnika;

12.zwrotu opłaty w przypadku nie dokonania czynności urzędowej lub nie wydania zaświadczenia (zezwolenia, koncesji);

13.określenia wysokości opłaty w celu jej wyegzekwowania od osób, które nie uiściły należnej opłaty w terminie określonym w przepisach prawa;

14. stosowania ulg w spłacie opłaty na wniosek podatnika;

15.prowadzenie postępowań w sprawie nadpłat podatków i niepodatkowych należności budżetowych oraz przygotowanie decyzji lub postanowień w zakresie:

16.określenia wysokości nadpłaty w przypadku nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku lub opłaty na rzecz gminy;

17.zwrotu podatku lub opłaty na wniosek podatnika;

18.zaliczenia nadpłaty podatku z urzędu na poczet zaległych lub bieżących zobowiązań podatkowych; 

19.zaliczenia nadpłaty podatku lub opłat na poczet innych zobowiązań za zgodą podatnika;

20.prowadzenie postępowań na wniosek producentów rolnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
i przygotowanie decyzji w tym zakresie;

21.przekazywanie spraw w zakresie wyżej wymienionych postępowań do organu wyższej instancji w trybie odwołania złożonego przez podatnika od wydanej decyzji, (postanowienia);

22.wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis dla przedsiębiorców, którym udzielono ulg w spłacie zobowiązań;

23.obsługa podatników w zakresie powierzonych zadań;

24.bieżąca współpraca z księgowością podatków i opłat, w celu weryfikacji wysokości należnych kwot podatków i opłat, będących przedmiotem  postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie, określenia wysokości nadpłat i zwrotów;

25.niezwłoczne przekazywanie pracownikom ds. windykacji należności, informacji w sprawie zastosowanych ulg, które mogą mieć wpływ na przebieg wszczętych postępowań egzekucyjnych;

26.sporządzanie zestawień i informacji dotyczących zastosowanych ulg w spłacie podatków i opłat dla celów sprawozdawczych;

27.sporządzanie okresowego sprawozdania rzeczowo-finansowego z realizacji wypłat producentom rolnym części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;

28.bieżące zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami prawnymi i ich zmianami w zakresie wykonywanych obowiązków;

29 przestrzeganie przepisów o zachowaniu tajemnicy skarbowej w związku z wykonywaniem zadań organu podatkowego, wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.);

30.przygotowywanie akt ostatecznie zakończonych, opracowywanych na zajmowanym stanowisku w celu przekazania ich do Archiwum Zakładowego;

 

5.W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.

 

6.Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

1)miejsce pracy: Urząd Miasta w Kłodzku,

2)system czasu pracy zgodny z regulaminem pracy,

3)bezpieczne warunki pracy na stanowisku,

4)budynek Urzędu Miasta oraz pomieszczenia sanitarne niedostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkim,

5)stanowisko pracy dla pracownika administracji biurowej związane jest z pracą przy komputerze oraz obsługą urządzeń biurowych ponad 4 godziny dziennie,

6)praca na stanowisku wykonywana jest z przewagą wysiłku umysłowego, wymagana samodzielność,

7)praca przy sztucznym oświetleniu,

8)praca w pełnym wymiarze czasu pracy na czas nieokreślony – 1 etat.

 

7. Wymagane dokumenty dla stanowiska objętego naborem, które powinna zawierać oferta:

1)list motywacyjny (z aktualnym numerem telefonu kontaktowego),

2)CV,

3)kwestionariusz osobowy uwzględniający m.in. dane osobowe, miejsce zamieszkania i posiadane obywatelstwo,

4)kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje oraz staż pracy (doświadczenie zawodowe),

5)kserokopia dokumentów potwierdzających niepełnosprawność – w przypadku jej posiadania,

6)oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

7)oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane  z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe,

8)oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na stanowisku,

9)oświadczeniu o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.

 

Kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność z oryginałem. Dokumenty składane w oryginale winne być opatrzone własnoręcznym podpisem (np. CV, list motywacyjny).

W liście motywacyjnym należy zawrzeć podpisaną własnoręcznie klauzulę o treści:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze zgodnie z Art. 6 ust 1 a) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie osób fizycznych  w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”.

 

8.Oferty zawierające wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem  i nazwiskiem kandydata oraz adresem zwrotnym i dopiskiem „Oferta na stanowisko podinspektora w Wydziale Podatków i Opłat”  w terminie do  19.07.2024  r. na adres: Urząd Miasta  w Kłodzku, Plac Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko. Oferty przyjmowane będą w dniach i godzinach pracy Urzędu Miasta  w Kłodzku,  tj. od poniedziałku do piątku od godziny 7:30 do 15:30. Oferty, które zostaną złożone lub wpłyną po upływie terminu do ich złożenia określonego w ogłoszeniu  o naborze nie będą rozpatrywane.

9.Kandydaci, którzy spełniają wymagania określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni  o terminie następnego etapu naboru.

10.Informacja o wyniku naboru po jego zakończeniu podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz umieszczeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miasta w Kłodzku (I piętro).

11.Urząd Miasta w Kłodzku z pracownikiem podejmującym po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych może zawrzeć umowę na czas określony nie dłuższy niż sześć miesięcy w celu odbycia służby przygotowawczej, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.

 

12.Pracownik może otrzymać stosowne upoważnienia Burmistrza Miasta do wydawania decyzji administracyjnych w związku z powyższym będzie obowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego zgodnie z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym.

13.RODO – Kwestionariusz osobowy wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów biorących udział w procesie rekrutacji w Urzędzie Miasta w Kłodzku dostępna jest na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta w Kłodzku.

 

Kłodzko, dnia 9 lipca 2024 roku

Podpisał Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko

 

Informacja powiązana z wydziałem:   Stanowisko ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wiktoria Bańka
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Robert Kiełbasiński
Autor ostatniej poprawki:   Robert Kiełbasiński
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Robert Kiełbasiński
Data wytworzenia informacji:  09.07.2024
Data wprowadzenia do BIP:  09.07.2024 09:43
Data weryfikacji:   09.07.2024 09:56
Data ostatniej zmiany:   09.07.2024 09:56 Rejestr zmian