Kategoria menu:Nabory na wolne stanowiska, konkursy
Burmistrz Miasta Kłodzka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta w Kłodzku
Treść informacji
OGŁOSZENIE O NABORZE
Burmistrz Miasta Kłodzka ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta w Kłodzku
1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miasta w Kłodzku, pl. B. Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko
2. Wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku (formalne):
1.obywatelstwo polskie,
2.wykształcenie wyższe lub średnie,
3.pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
4.brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5.stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
6.nieposzlakowana opinia,
7.doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub na pokrewnych stanowiskach minimum 3 lata.
3.Wymagania związane ze stanowiskiem pracy – dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
1.preferowane wykształcenie o kierunku ekonomia, administracja, prawo,
2.znajomość ustaw związanych z realizowanymi obowiązkami, w tym w szczególności ustawy o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, ordynacja podatkowa, Kodeks postępowania administracyjnego,
3.znajomość oraz umiejętność obsługi komputera,
4.dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, rzetelność, dokładność, umiejętność analitycznego myślenia, zaangażowanie, umiejętność pracy w zespole.
4.Planowany zakres zadań na stanowisku objętym naborem:
1.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych
i niepodatkowych należności budżetowych, a także przygotowanie decyzji w tym zakresie;
2.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych realizowanych na rzecz gminy przez urząd skarbowy, takich jak: zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej, podatek od spadków
i darowizn, podatek od czynności cywilnoprawnych oraz przygotowanie postanowień w tym zakresie;
3.prowadzenie postępowań w sprawie opłaty skarbowej, w zakresie: określenia wysokości, zwrotu i stosowania ulg w spłacie opłaty, a także przygotowanie decyzji w tym zakresie;
4.prowadzenie postępowań w sprawie nadpłat podatków i niepodatkowych należności budżetowych, w zakresie: określenia wysokości, zwrotu lub zaliczenia nadpłaty na poczet zaległych lub bieżących zobowiązań, a także przygotowanie decyzji w tym zakresie;
5.prowadzenie postępowań na wniosek producentów rolnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
i przygotowanie decyzji w tym zakresie;
6.sporządzanie okresowego sprawozdania rzeczowo-finansowego z realizacji wypłat producentom rolnym części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
7.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od środków transportowych oraz przygotowanie decyzji w tym zakresie;
8.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze:
a . publicznoprawnym, takich jak: opłaty za zajęcie pasa drogowego, opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności, opłaty adiacenckie, grzywny nakładane w drodze mandatu karnego;
b. cywilnoprawnym, takich jak opłaty z tytułu: czynszu dzierżawnego, najmu, reklamy, wieczystego użytkowania gruntu, i przygotowanie decyzji (umów, oświadczeń woli wierzyciela) w tym zakresie;
9.prowadzenie postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych realizowanych na rzecz gminy przez urząd skarbowy, takich jak: zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej, podatek od spadków
i darowizn, podatek od czynności cywilnoprawnych oraz przygotowanie postanowień w tym zakresie;
10.prowadzenie postępowań w sprawie opłaty skarbowej i przygotowanie decyzji, w zakresie:
11.określenia wysokości nadpłaty w przypadku nadpłaconej lub nienależnie zapłaconej opłaty na rzecz gminy i jej zwrotu na wniosek podatnika;
12.zwrotu opłaty w przypadku nie dokonania czynności urzędowej lub nie wydania zaświadczenia (zezwolenia, koncesji);
13.określenia wysokości opłaty w celu jej wyegzekwowania od osób, które nie uiściły należnej opłaty w terminie określonym w przepisach prawa;
14. stosowania ulg w spłacie opłaty na wniosek podatnika;
15.prowadzenie postępowań w sprawie nadpłat podatków i niepodatkowych należności budżetowych oraz przygotowanie decyzji lub postanowień w zakresie:
16.określenia wysokości nadpłaty w przypadku nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku lub opłaty na rzecz gminy;
17.zwrotu podatku lub opłaty na wniosek podatnika;
18.zaliczenia nadpłaty podatku z urzędu na poczet zaległych lub bieżących zobowiązań podatkowych;
19.zaliczenia nadpłaty podatku lub opłat na poczet innych zobowiązań za zgodą podatnika;
20.prowadzenie postępowań na wniosek producentów rolnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
i przygotowanie decyzji w tym zakresie;
21.przekazywanie spraw w zakresie wyżej wymienionych postępowań do organu wyższej instancji w trybie odwołania złożonego przez podatnika od wydanej decyzji, (postanowienia);
22.wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis dla przedsiębiorców, którym udzielono ulg w spłacie zobowiązań;
23.obsługa podatników w zakresie powierzonych zadań;
24.bieżąca współpraca z księgowością podatków i opłat, w celu weryfikacji wysokości należnych kwot podatków i opłat, będących przedmiotem postępowań w sprawie stosowania ulg w spłacie, określenia wysokości nadpłat i zwrotów;
25.niezwłoczne przekazywanie pracownikom ds. windykacji należności, informacji w sprawie zastosowanych ulg, które mogą mieć wpływ na przebieg wszczętych postępowań egzekucyjnych;
26.sporządzanie zestawień i informacji dotyczących zastosowanych ulg w spłacie podatków i opłat dla celów sprawozdawczych;
27.sporządzanie okresowego sprawozdania rzeczowo-finansowego z realizacji wypłat producentom rolnym części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
28.bieżące zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami prawnymi i ich zmianami w zakresie wykonywanych obowiązków;
29 przestrzeganie przepisów o zachowaniu tajemnicy skarbowej w związku z wykonywaniem zadań organu podatkowego, wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.);
30.przygotowywanie akt ostatecznie zakończonych, opracowywanych na zajmowanym stanowisku w celu przekazania ich do Archiwum Zakładowego;
5.W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.
6.Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1)miejsce pracy: Urząd Miasta w Kłodzku,
2)system czasu pracy zgodny z regulaminem pracy,
3)bezpieczne warunki pracy na stanowisku,
4)budynek Urzędu Miasta oraz pomieszczenia sanitarne niedostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkim,
5)stanowisko pracy dla pracownika administracji biurowej związane jest z pracą przy komputerze oraz obsługą urządzeń biurowych ponad 4 godziny dziennie,
6)praca na stanowisku wykonywana jest z przewagą wysiłku umysłowego, wymagana samodzielność,
7)praca przy sztucznym oświetleniu,
8)praca w pełnym wymiarze czasu pracy na czas nieokreślony – 1 etat.
7. Wymagane dokumenty dla stanowiska objętego naborem, które powinna zawierać oferta:
1)list motywacyjny (z aktualnym numerem telefonu kontaktowego),
2)CV,
3)kwestionariusz osobowy uwzględniający m.in. dane osobowe, miejsce zamieszkania i posiadane obywatelstwo,
4)kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje oraz staż pracy (doświadczenie zawodowe),
5)kserokopia dokumentów potwierdzających niepełnosprawność – w przypadku jej posiadania,
6)oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
7)oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe,
8)oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na stanowisku,
9)oświadczeniu o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
Kserokopie dokumentów, które składa kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność z oryginałem. Dokumenty składane w oryginale winne być opatrzone własnoręcznym podpisem (np. CV, list motywacyjny).
W liście motywacyjnym należy zawrzeć podpisaną własnoręcznie klauzulę o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze zgodnie z Art. 6 ust 1 a) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”.
8.Oferty zawierające wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem i nazwiskiem kandydata oraz adresem zwrotnym i dopiskiem „Oferta na stanowisko podinspektora w Wydziale Podatków i Opłat” w terminie do 19.07.2024 r. na adres: Urząd Miasta w Kłodzku, Plac Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko. Oferty przyjmowane będą w dniach i godzinach pracy Urzędu Miasta w Kłodzku, tj. od poniedziałku do piątku od godziny 7:30 do 15:30. Oferty, które zostaną złożone lub wpłyną po upływie terminu do ich złożenia określonego w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane.
9.Kandydaci, którzy spełniają wymagania określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni o terminie następnego etapu naboru.
10.Informacja o wyniku naboru po jego zakończeniu podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz umieszczeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miasta w Kłodzku (I piętro).
11.Urząd Miasta w Kłodzku z pracownikiem podejmującym po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych może zawrzeć umowę na czas określony nie dłuższy niż sześć miesięcy w celu odbycia służby przygotowawczej, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
12.Pracownik może otrzymać stosowne upoważnienia Burmistrza Miasta do wydawania decyzji administracyjnych w związku z powyższym będzie obowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego zgodnie z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym.
13.RODO – Kwestionariusz osobowy wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów biorących udział w procesie rekrutacji w Urzędzie Miasta w Kłodzku dostępna jest na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta w Kłodzku.
Kłodzko, dnia 9 lipca 2024 roku
Podpisał Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko