Kategoria menu:Otwarte konkursy ofert
ZARZĄDZENIE NR 322.0050.2023 BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA z dnia 6.12.2023. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie pomocy społecznej.
Treść informacji
ZARZĄDZENIE NR 322.0050.2023
BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
z dnia 6.12.2023.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie pomocy społecznej.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z póżn. zm.), art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z póżn. zm.), art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571) zarządza się co następuje:
Paragraf 1
Ogłasza się otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. „Prowadzenie Ogrzewalni dla osób bezdomnych z terenu miasta Kłodzka, skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku w roku 2024".
Paragraf 2
Treść ogłoszenia o otwartym konkursie ofert stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
Paragraf 3
Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.
Paragraf 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia
Burmistrza Miasta Kłodzka Nr 322.0050.2023
z dnia 6 grudnia 2023
Burmistrz Miasta Kłodzka pl. Bolesława Chrobrego 1,
57-300 Kłodzko, powiat kłodzki, województwo dolnośląskie,
tel. 748654600, www.um.klodzko.pl,
e-mail: umklod@um.klodzko.pl
Burmistrz Miasta Kłodzka
ogłasza otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. „Prowadzenie Ogrzewalni dla osób bezdomnych z terenu miasta Kłodzka, skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku w roku 2024”.
Na podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z póżn. zm.), art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 571 ).
l. Rodzaj zadania objętego konkursem:
Prowadzenie Ogrzewalni dla osób bezdomnych (wyłącznie mężczyzn) z terenu miasta Kłodzko, skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku w roku 2024.
Il. Uczestnicy konkursu:
Otwarty konkurs ofert skierowany jest do podmiotów wymienionych w art 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie tekst jednolity Dz. U. z 2023
r. poz. 571 z późniejszymi zmianami) prowadzących działalność w zakresie pomocy społecznej.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacjo zadania:
Na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. , Prowadzenie Ogrzewalni dla osób bezdomnych z terenu miasta Kłodzka, skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku w roku 2024" uwzględniono w projekcie budżetu środki finansowe w wysokości 200 000 zł, (słownie: dwieście tysięcy zł) - środki pomocy społecznej, zadanie własne gminy.
Gmina Miejska Kłodzko zastrzega sobie prawo do:
1. negocjowania z oferentami wysokości dotacji, terminu realizacji zadania oraz zakresu rzeczowego zadania;
2. negocjowania warunków i kosztów realizacji zadania.
IV. Zasady przyznawania dotacji:
1. Dotacje na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą i wybrana w niniejszym postępowaniu.
2. Dotacja jest przeznaczona na powierzenie zadania z zakresu pomocy społecznej, o którym mowa w niniejszym ogłoszeniu konkursowym.
3. Świadczenia wolontariuszy i inne nieodpłatne świadczenia traktowane są jako pozafinansowy wkład własny w realizację zadania i nie mogą być uwzględnione w kosztorysie.
4. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana dotacja.
5. W przypadku przyznania niższej dotacji ofertę należy dostosować do wysokości przyznanych środków.
G. Dotacja nie może być udzielona na:
a) realizację projektów finansowanych z innego tytułu;
b) pokrycie kosztów utrzymania biura realizatora, z wyłączeniem kosztów bezpośrednio dotyczących zadania:
c) zakup nieruchomości;
d) działalność polityczną i religijną;
e) udzielanie pomocy finansowych osobom fizycznym i prawnym.
7. Warunkiem realizacji zadania i przekazania dotacji jest zawarcie przed datą rozpoczęcia realizacji zadania umowy pomiędzy Gmina Miejską Kłodzko, a podmiotem wyłonionym do realizacji zadania w drodze otwartego konkursu ofert.
V. Termin i warunki realizacji zadania.
Termin realizacji zadania: od 1 stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r. oraz od 1 października 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
Warunki realizacji zadania:
1. Prowadzenie całodobowo Ogrzewalni otwartej 7 dni w tygodniu w okresie od
01.01.2024 r. do 30.04.2024 r., oraz w okresie od 01.10.2024 r. do 31.12.2024 r.
2. Przewidywana liczba miejsc noclegowych w Ogrzewalni — 20
3. Zadanie publiczne z zakresu pomocy społecznej pn. „Prowadzenie Ogrzewalni dla osób bezdomnych z terenu miasta Kłodzko, skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku w roku 2023” będzie realizowane w lokalu użyczonym przez Gminę Miejską Kłodzko, przy ul. Łukasińskiego 57.
4. W ramach współpracy z Gminą Miejską Kłodzko podejmowane będą działania na rzecz osób bezdomnych uzależnionych przebywających w Ogrzewalni w zakresie profilaktyki uzależnień od alkoholu w postaci motywowania do podjęcia leczenia odwykowego i wzięcia udziału w programach wychodzenia z bezdomności.
5. Za kwalifikowane uznane zostaną koszty:
1) niezbędne do realizacji zadania i bezpośrednio związane z realizacja zadania, zgodnie z opisem działań w ofercie realizacji zadania publicznego w części dotyczącej realizacji zadania,
2) uwzględnione w budżecie zadania oraz umieszczone w kosztorysie oferty i zawartej umowie,
3) spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów,
4) poparte oryginalnymi dowodami księgowymi i wykazane w dokumentacji finansowej oferenta w tym:
a) Koszty merytoryczne na, które składają się m.in.: zatrudnienie pracowników, koszty energii elektrycznej, koszty zużycia wody,
koszty ogrzewania pomieszczeń Ogrzewalni,
zakupu środków czystości.
koszty związane z pracą wolontariuszy
b) Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne na, które składają się m.in.:
koszty obsługi księgowej (wynagrodzenie za prowadzenie wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z obowiązujących aktów prawnych), koszty nadzoru nad realizacją zadania, koordynacji koszty telekomunikacyjne w części związanej z realizacją zadania. , zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych do urządzeń biurowych używanych w ramach realizacji zadania.
opłaty pocztowe w części związanej z realizacją zadania, opłaty bankowe — w części związanej z realizacją zadania.
6. Szczegółowe warunki realizacji zadania publicznego. zasady kierowania osób uprawnionych i rozliczania przyznanej dotacji, zostaną określone w umowie sporządzonej i zawartej zgodnie z warunkami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r.o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
7. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową i złożoną ofertą oraz obowiązującymi przepisami.
8. Jeżeli dany wydatek finansowany z dotacji wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 10%.
9. Podstawą rozliczenia dotacji jest złożenie poprawnego sprawozdania z realizacji zadania publicznego i zwrot niewykorzystanej dotacji.
VI. Termin składania ofert.
Oferty należy składać w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku przy ul. Wyspiańskiego 2d, w opieczętowanych i zaklejonych kopertach z dopiskiem „OTWARTY KONKURS OFERT - PROWADZENIE OGRZEWALNI W ROKU 2024", w ostatecznym terminie do dnia 27 grudnia 2023 r. do godziny 10.00
VII. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.
I. Komisja konkursowa w składzie powołanym przez Burmistrza Miasta Kłodzka odrębnym zarządzeniem, dokona opiniowania ofert.
2. Komisja konkursowa dokona oceny merytorycznej ofert, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną.
3. Wybór oferty nastąpi wg zasad określonych w art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 571 z późniejszymi zmianami) oraz wg Regulaminu prac komisji konkursowej wprowadzonego odrębnym Zarządzeniem Burmistrza Miasta Kłodzka.
4. Komisja po zaopiniowaniu ofert, przedstawia rekomendację Burmistrzowi Miasta Kłodzka.
5. Wyboru oferty wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz Miasta Kłodzka.
Kryteria formalne:
Składającym ofertę winien być podmiot uprawniony do udziału w konkursie.
1 . Złożenie oferty w terminie, o którym mowa w pkt. VI niniejszego ogłoszenia.
2 Złożenie oferty na formularzu zgodnym z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. Z 2018 r., poz. 2057).
3 W ofercie odstępuje się od wypełniania pozycji: „6. Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego"
4 Kompletność oferty (oferta wraz z wymaganymi załącznikami określonymi w pkt. IX).
5 Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione.
6 Oferta musi być zgodna z treścią ogłoszenia i celami statutowymi oferenta.
Oferty nie spełniające, co najmniej jednego z wymogów formalnych zaopiniowane zostaną negatywnie.
Kryteria merytoryczne:
1 . możliwości realizacji zadania przez organizacje pozarządowe lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 - 0- 20 pkt.
2. przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania — 0-20 pkt
3. proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 będą realizować zadanie publiczne — 0-20 pkt.
4. planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3. wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków - 0-20 pkt.
5. analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust, 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków — 0-20 pkt.
Ostateczną ocenę oferty stanowić będzie suma ocen końcowych przyznanych przez każdego członka komisji konkursowej podzielona przez ilość członków komisji konkursowej przyznających punkty.
Maksymalnie uzyskać można 100 punktów.
Termin dokonania wyboru ofert:
1. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert przedstawi Burmistrzowi Miasta Kłodzka rekomendację w terminie do dnia 28.12.2023 r.
2. Wybór oferty dokonany zostanie do dnia 29.12.2023 r.
3. Informacja o wyborze oferenta zamieszczona zostanie:
a) na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta w Kłodzku;
b) na tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku,
c) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Kłodzku;
d) w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.
e) na stronie internetowej Urzędu Miasta w Kłodzku
VIII. Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku
ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3.
1. W roku 2022 przekazana dotacja wynosiła łącznie 180 000 zł. (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy zł).
2. W roku 2023 przekazana dotacja wynosiła łącznie 1 79 600 zł. (słownie: sto siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćset zł.).
IX. Wymogi dotyczące składania ofert oraz ich sporządzenia:
Do oferty zgodnej z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057), należy dołączyć poniższe dokumenty:
Załączniki obligatoryjnie dotyczące oferenta:
1. aktualny odpis z rejestru (Krajowego Rejestru Sądowego, ważny do 3 miesięcy od daty wystawienia) lub inny dokument zgodny ze stanem faktycznym właściwy dla danego podmiotu,
2. informacje czy dane zawarte w KRS o osobach reprezentujących są na dzień złożenia oferty aktualne, czy też złożono właściwe wnioski do Sądu Rejestrowego o ich zmianę,
3. statut lub inny dokument potwierdzający formę organizacyjną.
4. w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu składającego ofertę niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru — dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta
Załączniki obligatoryjne dotyczące zadania i oferty:
1. Oświadczenie oferenta o prawidłowo realizowanych i rozliczanych zadaniach w ramach otrzymanych dotacji w okresie ostatnich 3 lat.
2. Oświadczenie oferenta o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia konkursowego. 3. Pisemne oświadczenie osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu o nie ubieganie się organizacji o środki finansowe z innych źródeł budżetu Gminy na realizację tego samego zadania.
4. Oświadczenie o posiadaniu przez realizatorów poszczególnych działań uprawnień i kwalifikacji niezbędnych do realizacji zleconego zadania publicznego.
5. Oświadczenie oferenta o posiadaniu dokumentacji w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Załączniki nieobligatoryjne:
1. Pisemne rekomendacje dotyczące zadań realizowanych dotychczas.
2. Inne załączniki mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty np. listy intencyjne.
UWAGA:
Oferta powinna być podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e).
Dokumenty składane w kserokopii powinny być poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez oferenta (osobę upoważnioną do reprezentowania podmiotu składającego ofertę).
Wymogi dotyczące sporządzania ofert:
1. Ofertę należy sporządzić na druku stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
2. Należy czytelnie wypełnić wszystkie rubryki oferty (komputerowo), w pola nie odnoszące się do oferenta wpisać „nie dotyczy", natomiast w przypadku „niepotrzebne skreślić” — dokonać odpowiedniego wyboru.
3. Ofertę należy podpisać przez osoby uprawnione.
4. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
X. Pozostałe istotne informacje dotyczące składanych ofert:
I . Za prawidłowość wypełnienia i kompletność oferty odpowiada oferent;
2. Komisja konkursowa może żądać od oferenta uzupełnienia ofert oraz dodatkowych informacji w zakresie:
a) poświadczenie za zgodność z oryginałem dokumentów przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
b) dodatkowych informacji związanych z wyjaśnieniem treści oferty;
3. Nie uzupełnienie oferty lub nie przekazanie dodatkowych informacji w terminie i w zakresie wskazanym przez komisję konkursową skutkuje pozostawieniem oferty bez rozpatrzenia;
4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji;
5. Otwarty konkurs ofert jest unieważniony jeżeli nie złożono żadnej oferty, bądź żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu;
6. Od decyzji Burmistrza Miasta Kłodzka o wyborze realizatora zadania publicznego nie przysługuje odwołanie.
7. W przypadku otrzymania dotacji w wysokości niższej niz wnioskowana, podmiot uprawniony zobowiązany jest do korekty kosztorysu projektu.
8. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji. finansowania i rozliczenia zadania uregulowane zostaną w umowie, która zostanie zawarta pomiędzy Burmistrzem Miasta Kłodzka, a wyłonionym w konkursie oferentem.
9. Wyłoniony oferent zobowiązany będzie, pod rygorem rozwiązania umowy, do zamieszczania we wszystkich związanych z realizacją przedmiotowego zadania, drukach (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach itp.), wywiadach i ogłoszeniach prasowych, radiowych i telewizyjnych, reklamach, wykazach sponsorów informacji o tym, że zadanie jest finansowane przez Gminę Miejską Kłodzko.
10. Oferent, z którym zostanie podpisana umowa zobowiązany będzie do:
a) prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z ustawą o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych ,
b) poddawania się bieżącej i okresowej kontroli i ocenie realizacji zadania,
c) składania sprawozdań z realizacji zadania, w terminach określonych w umowie.
d) dostarczania na wezwanie Gminy Miejskiej Kłodzko za pośrednictwem
Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku, oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz innej dokumentacji, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz finansowych środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł i przeznaczonych na realizację przedmiotowego zadania oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji związanej z realizacją zadania.
11. W rozliczeniu dotacji nie będą uwzględniane dokumenty finansowe wystawione przed datą zawarcia umowy.
12. Przyznana dotacja nie może zostać przeznaczona na realizację innych bieżących zadań statutowych organizacji pozarządowej, która wygrała konkurs i innych podmiotów. Dotacja nie będzie przyznana również na wydatki nie związane bezpośrednio z realizacją przedmiotowego zadania.
Informacje dotyczące składania ofert można także otrzymać w Ośrodku Pomocy
Społecznej w Kłodzku ul. Wyspiańskiego 2d, 57-300 Kłodzko, pokój nr 13 (parter) Tel. 74 865 43 00 e-mail: opsklodzko@vp.pl