Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako organu 2023
Zarządzenie Nr 99.0050.2023 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 16.05.2023 r. w sprawie powołania Komisji opiniującej wnioski o przyznanie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli i określenia regulaminu jej pracy, oraz wprowadzenia wzoru wniosku o przyznanie zapomogi zdrowotnej z Funduszu Zdrowotnego dla nauczycieli.
Treść informacji
Zarządzenie numer 99.0050/2023
Burmistrza Miasta Kłodzka
Z dnia 16 maja 2023 roku
w sprawie powołania Komisji opiniującej wnioski o przyznanie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli i określenia regulaminu jej pracy, oraz wprowadzenia wzoru wniosku o przyznanie zapomogi zdrowotnej z Funduszu Zdrowotnego dla nauczycieli
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40, z późn. zm.) oraz §8 ust. 3 i §11 Uchwały nr LVIII/516/2023 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 30 marca 2023 roku w sprawie określenia rodzajów świadczeń oraz warunków i sposobu ich przyznawania w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kłodzko (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z dn. 13 kwietnia 2023 r., poz. 2446) Burmistrz Miasta Kłodzka zarządza, co następuje:
Paragraf 1
Powołuje się Komisję opiniującą wnioski o przyznanie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli
w składzie:
1) Renata Idzik - przedstawiciel Burmistrza Miasta Kłodzka- przewodnicząca Komisji,
2) Sylwia Włodarczyk-Wolska - przedstawiciel Burmistrza Miasta Kłodzka – sekretarz Komisji,
3) Beata Szafert – członek Komisji.
Paragraf 2
1. Ustala się Regulamin prac Komisji opiniującej wnioski o przyznanie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. Wprowadza się wzór Rejestru wniosków i stanowisk Komisji, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. Wprowadza się wzór wniosku o przyznanie zapomogi zdrowotnej z Funduszu Zdrowotnego dla nauczycieli, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia.
Paragraf 3
Obsługę administracyjną i finansową Funduszu Zdrowotnego Gminy Miejskiej Kłodzko wykonuje Wydział Edukacji i Spraw Społecznych oraz Wydział Budżetowo - Finansowy Urzędu Miasta w Kłodzku.
Paragraf 4
Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych Urzędu Miasta w Kłodzku.
Paragraf 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokument podpisał Burmistrz Miasta Kłodzka
Michał Piszko
Regulamin prac komisji opiniującej wnioski o przyznanie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli Zgodnie z treścią paragrafu 8 ust. 3 Uchwały nr LVIII/516/2023 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 30 marca 2023 roku w sprawie określenia rodzajów świadczeń oraz warunków i sposobu ich przyznawania w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kłodzko (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z dn. 13 kwietnia 2023 r., poz. 2446; dalej jako: Uchwała) decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli podejmuje Burmistrz Miasta Kłodzka. Zadaniem Komisji opiniującej wnioski o przyznanie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli (dalej jako: Komisja), jako organu doradczego, jest ocena merytoryczna wniosku oraz wypracowanie rekomendacji treści decyzji dla Burmistrza Miasta Kłodzka.
Paragraf 1
1. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
2. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
3. Do ważności posiedzenia Komisji wymagana jest obecność wszystkich członków składu Komisji.
4. Członkowie Komisji zobowiązani są do zachowania w tajemnicy danych osób ubiegających się o pomoc zdrowotną oraz nieujawniania spraw zdrowotnych, losowych lub materialnych wnioskodawców, omawianych na posiedzeniu.
Paragraf 2
Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1) wyznaczanie terminów posiedzeń Komisji oraz ich prowadzenie,
2) podział między członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
3) informowanie Burmistrza Miasta Kłodzka o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania.
Paragraf 3
1. Do zadań Komisji należy opiniowanie wniosków o przyznanie zapomogi zdrowotnej z Funduszu Zdrowotnego oraz przygotowywanie rekomendacji dotyczącej przyznania zapomogi bezzwrotnej oraz jej wysokości.
2. Stanowiska Komisji przyjmowane są zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji.
3. Komisja sporządza pisemny protokół z posiedzenia i przedkłada go Burmistrzowi Miasta Kłodzka wraz z propozycją podziału środków.
4. Posiedzenia Komisji odbywają się co najmniej dwa razy w roku, w terminach umożliwiających rozpatrzenie wniosków zgodnie z paragrafem 8 ust. 1 Uchwały. W uzasadnionych przypadkach posiedzenia Komisji mogą odbyć się częściej.
5. Po zakończeniu prac Komisji, dokumenty dotyczące stanu zdrowia Wnioskodawcy (np. zaświadczenia lekarskie itp.) są zwracane Wnioskodawcy.
Paragraf 4
1. Decyzję o przyznaniu pomocy zdrowotnej podejmuje Burmistrz Miasta Kłodzka.
2. W razie zmiany propozycji Komisji, Burmistrz Miasta Kłodzka informuje pisemnie Komisję o zmianie.
3. Wnioski oraz stanowiska Komisji są ewidencjonowane w Rejestrze wniosków i stanowisk Komisji.
4. Wysokość zapomóg winna być uzależniona od środków posiadanych w danym roku kalendarzowym oraz sytuacji zdrowotnej i materialnej nauczyciela zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale.
Dokument podpisał Burmistrz Miasta Kłodzka
Michał Piszko