Kategoria menu:Utrzymanie czystości i porządku w gminie
Informacja dla przedsiębiorców posiadających zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Miejskiej Kłodzko
Treść informacji
Informacja dla przedsiębiorców posiadających zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Miejskiej Kłodzko
W związku ze zmianą ustawy Prawo wodne oraz innych ustaw (Dz. U. z 2022 r. poz. 1549) informujemy, iż zmianie uległy niektóre przepisy dotyczące przedsiębiorców posiadających lub ubiegających się o zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych.
Zezwolenia wydane przed dniem 9 sierpnia 2022 r., zachowują moc do czasu ich wygaśnięcia lub cofnięcia i uprawniają przedsiębiorców do wykonywania działalności również w zakresie opróżniania osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu odebranych nieczystości ciekłych do stacji zlewnych.
Jednakże przedsiębiorca, który zamierza prowadzić działalność w zakresie opróżniania osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków, zobowiązany jest do pisemnego poinformowania Burmistrza Miasta Kłodzka o zamiarze prowadzenia w/w działalności oraz dostarczenia dokumentu potwierdzającego gotowość odbioru takich nieczystości przez stację zlewną.
Nowelizacja rozszerzyła treść sprawozdania kwartalnego sporządzanego przez przedsiębiorcę.
Zmiany dotyczące sprawozdania kwartalnego weszły w życie z dniem 01.01.2023 r.
Poniżej zestawienie wprowadzonych nowelizacją zmian w treści sprawozdania kwartalnego na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
Lp. | Treść sprawozdania kwartalnego sporządzanego za okres do 31.12.2022 r. | Treść sprawozdania kwartalnego sporządzanego od 01.01.2023 r. |
1. | Imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych | Imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, numer decyzji |
2. | Informację, za który kwartał i rok sporządzane jest sprawozdanie. | bez zmian |
3. | Ilość nieczystości ciekłych odebranych | bez zmian |
4. | Ilość przekazanych nieczystości ciekłych do stacji zlewnej (z podziałem na bytowe | bez zmian. |
5. | Nazwa i adres stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe. | bez zmian. |
6. | – | Informacja o ilości odebranych nieczystości ciekłych z obszaru aglomeracji oraz spoza obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne. |
7. | Wyjaśnienie dotyczące różnicy pomiędzy ilością nieczystości ciekłych odebranych | bez zmian. |
8. | Liczba właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe. | bez zmian. |
9. | Data sporządzenia sprawozdania. | bez zmian. |
10. | Podpis prowadzącego działalność. | bez zmian. |
11. | Załącznik do sprawozdania kwartalnego. Wykaz właścicieli nieruchomości z którymi | Załącznik do sprawozdania kwartalnego. Wykaz właścicieli nieruchomości z którymi |