Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Zarządzenia Burmistrza Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2022 Zarządzenie nr 73/2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 15.12.2022 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Miasta Kłodzka na dzień 31.12.2022 r. oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia.

Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2022

Zarządzenie nr 73/2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 15.12.2022 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Miasta Kłodzka na dzień 31.12.2022 r. oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia.

Treść informacji

Pieczęć nagłówkowa Burmistrza Miasta Kłodzka

 Zarządzenie nr 73/2022

Burmistrza Miasta Kłodzka

z dnia 15 grudnia 2022 r.

 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów w Urzędzie Miasta Kłodzka na dzień 31.12.2022 r. oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia

 Na podstawie art. 26 i art. 27  ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 217 z późniejszymi zmianami) oraz Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka nr 100/2010 z dnia 28 września  2010 r. w sprawie wprowadzenia zasad gospodarowania majątkiem oraz inwentaryzowania tego majątku (z późniejszymi zmianami)  zarządzam, co następuje:

 Paragraf 1

1. Przeprowadzić inwentaryzację  aktywów i pasywów  według stanu na dzień 31.12.2022 r. oraz wycenę tych ilości, porównania wartości z danymi ksiąg rachunkowych, a także wyjaśnienia i rozliczenia ewentualnych różnic.

2. Termin rozpoczęcia inwentaryzacji ustala się na dzień 15.12.2022 r.

3. Termin zakończenia inwentaryzacji ustala się na dzień 24.03.2023 r.

 Paragraf 2

Przeprowadzeniem inwentaryzacji metodą spisu z natury należy objąć:

1. Środki trwałe, z wyłączeniem gruntów, środków trwałych trudno dostępnych, praw zakwalifikowanych do nieruchomości (prawo użytkowania wieczystego gruntu, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego lub spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego).

2. Pozostałe środki trwałe i rzeczowe aktywa ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej.

3. Składniki aktywów, będące własnością innych jednostek, powierzone jej do używania, powiadamiając te jednostki o wynikach spisu z natury.

4. Druki ścisłego zarachowania.

 Paragraf 3

Przeprowadzeniem inwentaryzacji  drogą uzyskania  potwierdzenia salda na dzień 31.12.2022 r. należy objąć :

1. Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych.

2. Udziały w spółkach kapitałowych.

3. Należności, z wyjątkiem: spornych, wątpliwych, publicznoprawnych, wobec pracowników i od osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych według przepisów ustawy o rachunkowości.

4. Własne składniki majątkowe powierzone innym jednostkom/kontrahentom.

 Paragraf 4

Przeprowadzeniem inwentaryzacji  w formie porównania danych wynikających z ksiąg rachunkowych      z odpowiednimi dokumentami źródłowymi i weryfikacji realnej wartości na dzień 31.12.2022 r.  należy objąć:

1. Kredyty bankowe.

2. Wartości niematerialne i prawne.

3. Środki trwałe w budowie.

4. Grunty, prawo użytkowania wieczystego gruntu, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego lub spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego.

5. Należności sporne, wątpliwe, z tytułów publicznoprawnych, wobec pracowników i  osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych według przepisów ustawy o rachunkowości.

6. Środki trwałe, pozostałe środki trwałe, do których dostęp jest znacznie utrudniony lub ze względu na swoją specyfikę nie podlegają spisowi z natury.

7. Paliwo w eksploatowanych samochodach jednostki.

8. Pozostałe aktywa i pasywa, w tym takie, które podlegają inwentaryzacji metodą spisu z natury lub uzyskania potwierdzenia salda, ale zinwentaryzowanie ich tymi metodami, z przyczyn uzasadnionych, nie było możliwe.

9. Obroty i salda kont pozabilansowych.

 Paragraf 5

Powołuję  komisję inwentaryzacyjną w składzie:

Przewodniczący Komisji – Renata Zielona-Wasilewska

Zastępca Przewodniczącego Komisji – Weronika Barańska- Grabowska

Członek Komisji – Ewa Chmiel

 Paragraf 6

Ustalam skład osobowy zespołów i przedmiot inwentaryzacji.

 

l.p.

Przedmiot inwentaryzacji

Zespoły

I.

W drodze spisu z natury

1.

Składniki majątkowe będące własnością innych jednostek znajdujące się w budynku Urzędu Miasta

Przewodniczący: B. Gargasz

Członek : A. Majka

2.

Punkt konsultacyjny MKRPA: K-ko ul. Grottgera 8

Przewodniczący: D. Krężlewicz-Skrobot

Członek : J. Dolata

3.

Magazyny przeciwpowodziowe

Przewodniczący: A. Brożyna

Członek: J. Dolata

4.

Drewno składowane na Twierdzy Kłodzkiej

Przewodniczący: J. Sokół

Członek: B. Terlecki

5.

Druki ścisłego zarachowania

Przewodniczący: D. Sulikowska-Skaczyło

Członek: M. Gredys

6.

Budynki i lokale

Przewodniczący: I. Balawajder,

Członkowie: B. Zaręba, M.  Kukułka, B. Kolman

7.

Sprzęt komputerowy (w tym drukarki, skanery)

Przewodniczący: M. Serafin

Członek: R. Kiełbasiński

8.

Środki trwałe, pozostałe środki trwałe i składniki majątkowe ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej znajdujące się  w budynku Urzędu Miasta, w tym meble (z wyłączeniem sprzętu komputerowego ,drukarek i skanerów)

Przewodniczący: B. Gargasz

Członkowie:  K. Okołów, A. Majka

9.

Środki trwałe, pozostałe środki trwałe, wyposażenie ujęte w ewidencji ilościowej znajdujące się w Centrum Aktywności Lokalnej

Przewodniczący: B. Morawska,

Członek: M. Gulczyński

II.

W drodze uzyskania potwierdzenia salda

1.

Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych

I. Łuczak, D. Pogoda

 

2.

Udziały w spółkach kapitałowych

I. Łuczak, P. Leśniak

3.

Należności i zobowiązania, z wyjątkiem: spornych, wątpliwych, publicznoprawnych, wobec pracowników i od osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.

1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w  programie FKB) 

2. B. Bugajewska, I. Kurzyńska (w zakresie księgowań w programie WIP)

4.

Własne składniki majątkowe powierzone innym jednostkom/kontrahentom

B. Bugajewska, P. Leśniak

III

W drodze porównania (weryfikacji) danych z ewidencji  księgowej z dokumentacją źródłową

1.

Kredyty bankowe

I. Łuczak, D. Pogoda

2.

Wartości niematerialne i prawne

K. Wiórko, R. Kiełbasiński

3.

Środki trwałe w budowie

P. Chmiel, M. Kud

4.

Grunty, prawo użytkowania wieczystego gruntu, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego lub spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego.

M. Zawadzka, P. Kastelik

5.

Należności i zobowiązania sporne, wątpliwe, z tytułów publicznoprawnych, wobec pracowników i  osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych.

1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w  programie FKB) 

2. B. Bugajewska, I. Kurzyńska (w zakresie księgowań w programie WIP)

6.

Środki trwałe, do których dostęp jest znacznie utrudniony lub ze względu na swoją specyfikę nie podlegają spisowi z natury.

 M. Czelnik , D. Piwowar, K. Szkutnik, A. Tarka

7.

Paliwo w eksploatowanych samochodach jednostki.

E. Jóźwiak, J. Dolata

8.

Pozostałe aktywa i pasywa, w tym takie, które podlegają inwentaryzacji metodą spisu z natury lub uzyskania potwierdzenia salda, ale ich zinwentaryzowanie, z przyczyn uzasadnionych, nie było możliwe oraz konta pozabilansowe.

1. E. Plenkiewicz , I. Łuczak, P. Leśniak, D. Pogoda, E. Żołnierz (w zakresie księgowanych zadań w  programie FKB) 

2. B. Bugajewska, I. Głowacka (w zakresie księgowań w programie WIP)

 

Paragraf 7

Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze arkusze spisowe odpowiednio w dniu rozpoczęcia spisu z natury.

Paragraf 8

Ustalam harmonogram i terminarz inwentaryzacji.

 

L.p.

Zadania

Podmiot odpowiedzialny

Termin realizacji do:

1.

Przeprowadzenie czynności przygotowawczych przed inwentaryzacją:

- przeprowadzenie przeglądu posiadanych rzeczowych składników majątku pod kątem zniszczenia, zużycia,

- przeprowadzenie fizycznej likwidacji wytypowanych składników majątkowych wg obowiązujących procedur,

- sprawdzenie, czy wszystkie dokumenty dotyczące środków trwałych zostały przekazane do WBF,

-sprawdzenie, a w razie potrzeby zaktualizowanie, spisu inwentarza w każdym pomieszczeniu,

- uzgodnienie aktualnych spisów inwentarza z WBF i WO

Kierownicy, zespoły i osoby na samodzielnych stanowiskach

 30.12.2022

2.

Przeprowadzenie szkolenia

Przewodniczący  Komisji Inwentaryzacyjnej

  30.12.2022

3.

Przeprowadzenie czynności spisowych, potwierdzających salda.

Zespoły

 13.01.2023

4.

Przeprowadzenie czynności weryfikacyjnych.

Zespoły

 20.02.2023

5.

Przekazanie dokumentacji dot. spisu z natury przez zespoły  Komisji Inwentaryzacyjnej

Zespoły

 20.01.2023

6.

Przekazanie arkuszy spisowych oraz pozostałej dokumentacji do Wydziału Budżetowo-  Finansowego

Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej

24.01.2023

7.

Przekazanie dokumentacji dotyczącej inwentaryzacji w formie weryfikacji i potwierdzenia sald do głównej księgowej

Zespoły do przeprowadzenia inwentaryzacji w formie weryfikacji i potwierdzenia sald

21.02.2023

8.

Wycena arkuszy spisowych, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych

Wydział  Budżetowo-Finansowy

28.02.2023

9.

Weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych wraz z wystąpieniem do kierowników Wydziałów o wyjaśnienie różnic inwentaryzacyjnych

Komisja Inwentaryzacyjna

 3.03.2023

10.

Ustalenie przyczyn powstania różnic i wstępnej propozycji wniosków w sprawie ich rozliczenia

Kierownicy Wydziałów

 10.03.2023

11.

Przygotowanie protokołu z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych

Komisja Inwentaryzacyjna

 15.03.2023

12.

Zaopiniowanie protokołu rozliczeń różnic inwentaryzacyjnych

Główny Księgowy

 17.03.2023

13.

Zatwierdzenie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych

Burmistrz Miasta Kłodzka

 17.03.2023

14.

Ujęcie w księgach rachunkowych  różnic inwentaryzacyjnych

Wydział Budżetowo- Finansowy

 24.03.2023

 Paragraf 9

1. Kierowników wydziałów, zespoły i osoby na samodzielnych stanowiskach  zobowiązuję do zaktualizowania spisów  inwentarza w zajmowanych pomieszczeniach i sprawdzenia stanu oznakowania składników majątkowych oraz do właściwego przygotowania majątku do przeprowadzenia inwentaryzacji.

2. Członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz  zespołów czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji zgodnie ze stanem faktycznym, terminowe rozliczenie oraz właściwe udokumentowanie wyników inwentaryzacji.

3. Zobowiązuję wszystkich pracowników Urzędu Miasta w Kłodzku do pomocy w pracach Komisji Inwentaryzacyjnej oraz zespołów.

4. Weryfikacji podlegają obroty na poszczególnych kontach księgowych oraz salda kont. Weryfikację zapisów księgowych przeprowadza się z odpowiednimi dokumentami źródłowymi.

5. Na kontach rozrachunkowych inwentaryzacji podlegają osobno salda należności i salda zobowiązań (a nie ich per saldo).

6. Szczegółową weryfikacją należy objąć przeterminowane należności, pod kątem dopisania wszelkich należności ubocznych na dzień 31.12.2022 r. oraz obowiązku utworzenia odpisów aktualizujących należności.

7. Inwentaryzacja nieruchomości powinna zapewnić porównanie danych wynikających z ewidencji księgowej z ewidencją gminnego zasobu nieruchomości.

 Paragraf 10

Wykonanie zarządzenia pod względem organizacyjnym powierza się Sekretarzowi, a pod względem księgowym i rozliczeniowym Głównemu Księgowemu.

 Paragraf 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 Pieczątka imienna z podpisem- Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 26 i art.27  ustawy o rachunkowości jednostki sporządzają na koniec każdego roku obrotowego inwentaryzację aktywów i pasywów. Ustawa nie precyzuje szczegółowo sposobu przeprowadzenia inwentaryzacji. Dlatego kierownik jednostki, zgodnie z obowiązującą instrukcją, ustala zasady przeprowadzenia  inwentaryzacji.

 Pieczątka imienna z podpisem- Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko

 Sporządziła: Edyta Żołnierz

      

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wydział Budżetowo - Finansowy
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  20.12.2022
Data wprowadzenia do BIP:  20.12.2022 13:59
Data weryfikacji:   23.12.2022 11:31
Data ostatniej zmiany:   23.12.2022 11:31 Rejestr zmian