Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/
Zarządzenia Burmistrza Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2022 Zarządzenie nr 60/2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 12.12.2022 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Żłobku nr 1 w Kłodzku na dzień 31.12.2022 r

Kategoria menu:Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka jako kierownika 2022

Zarządzenie nr 60/2022 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 12.12.2022 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Żłobku nr 1 w Kłodzku na dzień 31.12.2022 r

Treść informacji

Pieczęć nagłówkowa Burmistrza Miasta Kłodzka

Zarządzenie nr 60/2022

 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 12.12.2022 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji  w Żłobku nr 1 w Kłodzku na dzień 31.12.2022 r.

 Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. z dnia 1 lutego 2021 r. Dz. U. z 2021 r., poz.217 z późniejszymi zmianami)  oraz Zarządzenia nr 62/2019 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 4.06.2019 r w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości dla Żłobka nr 1 w Kłodzku (z późniejszymi zmianami) zarządzam, co następuje:

Paragraf 1

1.  Przeprowadzić inwentaryzację aktywów i pasywów w Żłobku nr 1 wg stanu na dzień 31.12.2022 r.

2.  Termin rozpoczęcia inwentaryzacji ustala się na dzień 12.12.2022 r.

3.  Termin zakończenia inwentaryzacji ustala się na dzień 24.03.2023 r.

Paragraf 2

Powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:

1.  Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej- Piotr Leśniak

2.  Z-ca przewodniczącego komisji- Iwona Łuczak

3.  Członek komisji- Dorota Pogoda

Paragraf 3

Powołuję zespół do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji zapisów w ewidencji księgowej z dokumentami źródłowymi:

1. Przewodnicząca zespołu- Beata Schaffert

2. Z-ca przewodniczącej zespołu- Jolanta Śliwińska

3. Członek zespołu-Monika Jaworska

Paragraf 4

 

Zobowiązuję Dyrektora jednostki obsługiwanej do wydania zarządzenia w sprawie  powołania zespołu spisowego i do przeprowadzenia  spisu z natury na terenie swojej jednostki.

Paragraf 5

Inwentaryzacją należy objąć wszystkie aktywa i pasywa jednostki oraz przeprowadzić  według następujących metod:

1.Drogą spisu z natury na arkuszach spisowych:

- środki trwałe, z wyjątkiem gruntów i środków trwałych, do których dostęp jest w sposób obiektywny  utrudniony,

- pozostałe środki trwałe,

- rzeczowe składniki aktywów obrotowych ,w tym materiały w magazynach,

- znajdujące się w jednostce składniki aktywów, będące własnością innych jednostek, powierzone  jej do używania, przechowania (na osobnych arkuszach spisowych),

- druki ścisłego zarachowania.

 2.W drodze uzyskania potwierdzenia salda:

- środki pieniężne na rachunkach bankowych,

- należności z wyłączeniem: należności spornych i wątpliwych, należności od osób i podmiotów gospodarczych, które nie prowadzą ksiąg rachunkowych wg ustawy o rachunkowości, należności z tytułów publicznoprawnych i wobec pracowników, należności objętych powództwem sądowym lub postepowaniem egzekucyjnym, należności z tytułu niedoborów,

- udzielonych pożyczek,

- powierzonych kontrahentom własnych składników majątkowych.

 3. W drodze weryfikacji zapisów w ewidencji księgowej z odpowiednią dokumentacją źródłową:

- środki trwałe, do których dostęp jest w sposób obiektywny utrudniony,

- grunty,

- prawa zakwalifikowane do nieruchomości,

- wartości niematerialne i prawne,

- fundusze specjalne, rezerwy i dochody przyszłych okresów,

- rozpoczęte remonty i inwestycje,

- należności i zobowiązania z tytułów publicznoprawnych,

- należności i zobowiązania wobec pracowników,

- należności  wobec osób/firm nieprowadzących ksiąg rachunkowych wg  ustawy o rachunkowości

- należności sporne i wątpliwe,

- pozostałe aktywa i pasywa, niewymienione powyżej,

- aktywa, które podlegają inwentaryzacji metodą spisu z natury lub uzyskania potwierdzenia salda, których zinwentaryzowanie tymi metodami z przyczyn uzasadnionych nie było możliwe,

- dane podlegające wykazaniu w sprawozdaniu finansowym, wynikające z ewidencji prowadzonej na kontach pozabilansowych.

 Paragraf 6

1.Weryfikacji podlegają obroty na poszczególnych kontach księgowych oraz salda kont księgowych. 2.Na kontach rozrachunkowych, inwentaryzacji podlegają dwa osobne salda: należności i zobowiązań, a nie ich per saldo.

3. Szczegółową weryfikacją należy objąć przeterminowane należności, pod kątem dopisania wszystkich należności ubocznych na dzień 31.12.2022 r. oraz obowiązku utworzenia odpisów aktualizujących należności.

Paragraf 7

Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną obowiązującą w jednostce obsługiwanej i udokumentować wg obowiązujących wzorów dokumentów.

Paragraf 8

Wykonanie zarządzenia pod względem organizacyjnym powierza się przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej, a pod względem księgowym -głównemu księgowemu.

 Paragraf 9

Członków komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów czynię odpowiedzialnych za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji zgodnie ze stanem faktycznym, terminowe rozliczenie oraz właściwe udokumentowanie wyników inwentaryzacji.

Paragraf 10

Zakres czynności inwentaryzacyjnych, termin wykonania oraz osoby odpowiedzialne zawarto w  załączniku nr 1.

Paragraf 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Pieczątka imienna z podpisem- Burmistrz Miasta Kłodzka Michał Piszko

 Uzasadnienie

Zgodnie z art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości jednostki sporządzają na koniec każdego roku obrotowego inwentaryzację aktywów i pasywów. W związku z powyższym Kierownik jednostki obsługującej  wydaje zarządzenie w sprawie przeprowadzenia obowiązkowej inwentaryzacji w jednostce obsługiwanej na dzień 31.12.2022 r.

 Sporządziła: Edyta Żołnierz

 Załącznik nr 1 do Zarządzenia Burmistrza Miasta Kłodzka  nr 60/2022 z dnia 12.12.2022 r.

 

Czynności inwentaryzacyjne

Termin wykonania do dnia:

Osoby odpowiedzialne

Wydanie zarządzenia w sprawie powołania zespołu spisowego i przeprowadzenia spisu z natury

15.12.2022

Dyrektor

Szkolenie osób biorących udział w inwentaryzacji

30.12.2022

Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej /główna księgowa

Pobranie arkuszy spisu z natury

30.12.2022

Przewodniczący zespołu spisowego

Przeprowadzenie spisu z natury

13.01.2023

Dyrektor

Przeprowadzenie inwentaryzacji drogą pisemnego potwierdzenia sald

13.01.2023

Zespół do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji

Przekazanie dokumentacji inwentaryzacyjnej ze spisu z natury

25.01.2023

Przewodniczący zespołu spisowego

Przeprowadzenie inwentaryzacji drogą weryfikacji zapisów księgowych z dokumentacją źródłową

20.02.2023

Zespół do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji

Przekazanie dokumentacji z weryfikacji i potwierdzenia sald

20.02.2023

Zespół do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald i weryfikacji

Sporządzenie zestawienia różnic inwentaryzacyjnych

13.03.2023

Główny księgowy

Sporządzenie protokołu ze spotkania komisji inwentaryzacyjnej w sprawie stwierdzonych różnic inwentaryzacyjnych

14.03.2023

Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej

Wydanie decyzji w sprawie różnic inwentaryzacyjnych

14.03.2023

Dyrektor

Sporządzenie protokołu z  zakończenia inwentaryzacji

24.03.2023

Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej

  Jeżeli wystąpią różnice inwentaryzacyjne

 

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Obsługi Urzędu i Rady Miejskiej
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Wydział Budżetowo - Finansowy
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  13.12.2022
Data wprowadzenia do BIP:  13.12.2022 13:57
Data weryfikacji:   14.12.2022 11:13
Data ostatniej zmiany:   14.12.2022 11:13 Rejestr zmian