Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Urząd Miasta w KŁODZKU

http://www.klodzko.pl/
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://www.klodzko.pl/

Kategoria menu:Wydział Podatków i Opłat

Podatek leśny od osób prawnych

Treść informacji

I. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 30 października 2002r o podatku leśnym (tekst jednolity Dz.U. z 2017r., poz. 1821 ze zm.)

 Uchwała Nr XVII/130/2015 z dnia 26 listopada 2015 Rady Miejskiej w Kłodzku w sprawie określenia wzoru formularza deklaracji na podatek leśny

Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2018 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2018r. wyniosła 191,98 zł za 1 m3.

II. Obowiązek podatkowy:

Obowiązek podatkowy w zakresie podatku leśnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku.

Obowiązek podatkowy wygasa ostatniego dnia miesiąca, w którym przestały istnieć okoliczności uzasadniające ten obowiązek.

Jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł w trakcie roku podatkowego, podatek leśny za ten rok ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał obowiązek.

III. Termin złożenia deklaracji:

W terminie do dnia 15 stycznia, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu- w terminie 14 dni od dnia wystąpienia  okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie  tego obowiązku.

IV. Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Obsługi Ludności w godzinach: od7.30 - do 15.30; od poniedziałku do piątku. - budynek Ratusza wejście od strony Straży Miejskiej.

V. Termin płatności podatku:

Terminy płatności podatku leśnego określa art. 6 ust. 5 pkt 3 ustawy o podatku leśnym: w terminie do dnia 15 każdego miesiąca.

Raty podatku rolnego wpłaca się bez wezwania W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł. podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.

 

VI. Podstawa opodatkowania podatkiem rolnym:

Podstawę opodatkowania podatkiem leśnym stanowi powierzchnia lasu, wyrażona w hektarach, wynikająca z ewidencji gruntów i budynków.

Podatek leśny od 1 ha, za rok podatkowy wynosi równowartość pieniężną 0,220 m3  drewna obliczoną według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok podatkowy.

Do lasów wchodzących w skład rezerwatów przyrody i parków narodowych stawka podatku leśnego ulega obniżeniu o 50%.

VII. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Ludności, Urzędu Miasta w Kłodzku-budynek Ratusza wejście od strony Straży Miejskiej)

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

VIII. Zwolnienia od podatku leśnego:  art. 7  ustawy o podatku leśnym

 IX. Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Podatków i Opłat  Urzędu Miasta w Kłodzku.

W zakresie wymiaru podatku, zwolnień i ulg podatkowych oraz ulg w spłacie zobowiązań podatkowych – tel.865-46-96 pokój 107

X. Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych: art. 67a, art. 67b ustawy Ordynacja podatkowa                           

Organ podatkowy na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:

- odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty;

- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z  odsetkami za zwłokę lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek;

- umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną;

Wniosek składa się w Biurze Obsługi Ludności, Urzędu Miasta w Kłodzku-budynek Ratusza wejście od strony Straży Miejskiej.

Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek od zaległości podatkowej (ogłaszana w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor Polski” przez Ministra do spraw finansów publicznych), podstawa prawna- Uchwała Nr XVII/126/2015 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 26 listopada 2015r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej.

XI. Upomnienia, tytuły wykonawcze:

W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.

Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.

W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego właściwego dla miejsca zamieszkania (siedziby) podatnika w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.       
XII. Wszelkie wpłaty i wypłaty BEZ PROWIZJI będzie można dokonywać w: 

1.Punkcie Obsługi Klienta Gospodarczego Banku Spółdzielczego Kłodzko pl. B. Chrobrego  -budynek Ratusza wejście od strony Straży Miejskiej.

 

Pliki powiązane z informacją

Informacja powiązana z wydziałem:   Wydział Podatków i Opłat
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Daria Olchowik-Świerk
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Magdalena Serafin
Autor ostatniej poprawki:   Magdalena Serafin
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Magdalena Serafin
Data wytworzenia informacji:  21.12.2015
Data wprowadzenia do BIP:  21.12.2015 12:48
Data weryfikacji:   18.08.2021 14:49
Data ostatniej zmiany:   05.01.2023 15:17 Rejestr zmian