Kategoria menu:Wydział Podatków i Opłat
Podatek od środków transportowych
Treść informacji
Podatek od środków transportowychI. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1445 z późn. zmianami.)
II. Wymagane dokumenty:
Przy nabyciu, sprzedaży lub czasowym wycofaniu z ruchu środka transportowego należy złożyć deklarację na podatek od środków transportowych na załączonym druku:
Wraz ze złożoną deklaracją na podatek od środków transportowych wymagane jest przedłożenie dokumentu potwierdzającego nabycie, sprzedaż lub wycofanie z ruchu środka transportowego
III. Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Ludności, Urzędu Miasta w Kłodzku-budynek ratusza wejście od strony Straży Miejskiej w godzinach: 7.30 – 15.30
IV. Obowiązki podatnika:
Terminy płatności podatku od środków transportowych określa art. 11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1445 z późn. zmianami.)
Podatek od środków transportowych jest płatny w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15 lutego i do dnia 15 września każdego roku.
Jeśli obowiązek podatkowy powstał :
1) po dniu 1 lutego ,a przed dniem 1 września podatek za ten rok płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie : a) w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata b) do dnia 15 września roku podatkowego – II rata 2) od dnia 1 września , podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego. Raty Podatku od środków transportowych wpłaca się bez wezwania.
Wszelkie wpłaty i wypłaty BEZ PROWIZJI będzie można dokonywać w: 1. Punkcie Obsługi Klienta Gospodarczego Banku Spółdzielczego Kłodzko pl. B. Chrobrego -budynek ratusza od strony Straży Miejskiej 2. Punkcie Obsługi Klienta Gospodarczego Banku Spółdzielczego Kłodzko, ul. S. Okrzei 1 3. Gospodarczy Bank Spółdzielczy Oddział Kłodzko, ul. Rodzinna 81 W przypadku uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Kłodzku w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
V. Ulgi i zwolnienia:
Termin płatności podatku można odroczyć lub rozłożyć na raty, a także można odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej.
Podstawa prawna – art. 67a § 1 pkt.1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2018r., poz. 800 ze zm.)
Wniosek o zastosowanie ulgi należy złożyć w Biurze Obsługi Ludności, Urzędu Miasta w Kłodzku-budynek ratusza wejście od strony Straży Miejskiej.
Podatek od środków transportowych można umorzyć.
Podstawa prawna – art.67 a § 1 pkt.3, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2018r., poz. 800 ze zm.)
Wniosek o umorzenie składa się w Biurze Obsługi Ludności UM w Kłodzku po terminie płatności podatku
Zwolnienia od podatku od środków transportowych:
Podstawa prawna – art.12 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1445 z późn. zmianami )
VI. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Ludności, Urzędu Miasta w Kłodzku-budynek ratusza wejście od strony Straży Miejskiej w godzinach pracy Urzędu.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
VII. Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Podatków i Opłat
Inspektor ds. podatku od środków transportowych, postępowań w sprawie zastosowania ulg w spłacie Grzegorz Matuszewski, pokój nr 107 tel. 865-46-96
Pliki powiązane z informacją
- Klauzula informacyjna - rozmiar pliku: 181.39 kb
- Deklaracja - rozmiar pliku: 192.83 kb